Wednesday, Oct 27, 2021

صفحه نخست » برای اولین بار آمریکا از ناوهای بدون سرنشین در خلیج فارس استفاده کرد

ship_102721.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

آمریکا و بحرین دیروز سه شنبه بیست و ششم اکتبر یک رزمایش دریایی مشترک در آب‌های خلیج فارس برگزار کردند. در این رزمایش، نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار در خاورمیانه از پهپادهای دریایی روی سطح که ناوهای بدون سرنشین هستند استفاده کرد.

به گفتۀ "تیم هاوکینس"، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا، در این رزمایش از دو ناو بدون سرنشین استفاده شد. آمریکا استفاده از این پهپادهای دریایی را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه مهم می داند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که مقر آن در منامه است در سپتامبر گذشته از یک نیروی جدید عملیاتی در خلیج فارس با عنوان "گروه ضربت ٥٩" خبر داد. این نیروی ضربت شامل سامانه‌های دریایی بدون سرنشین و هوشمند است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

رزمایش دیروز و به کارگیری تکنولوژی‌های جدید نظامی در خلیج فارس همزمان است با افزایش تنش‌های منطقه ای میان اسرائیل و ایران و تدارکات گستردۀ نظامی اسرائیل علیه ایران. بحرین و اسرائیل در چارچوب توافقات ابراهیم مناسبات خود را با یکدیگر عادی کرده‌اند. مقامات اسرائیل صریحاً می‌گویند که تنها اقدام نظامی می‌تواند تهدید اتمی ایران را از بین ببرد. درگیری احتمالی نظامی میان اسرائیل و حکومت ایران ممکن است قدرت‌های مهم منطقه ای و فرامنطقه ای را نیز درگیر خود کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy