Friday, Oct 29, 2021

صفحه نخست » آمریکا فرمانده واحد پهپادی سازمان هوا‌فضای سپاه پاسداران را تحریم کرد

sanction.jpgرادیو فردا - وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار شهروند ایرانی، از جمله فرمانده واحد پهپادی سازمان هوا‌فضای سپاه پاسداران را به همراه دو شرکت ایرانی به اتهام ارتباط آنها با سپاه پاسداران تحریم کرد. همه این افراد و شرکت‌ها در حوزه پهپاد نظامی ایران فعال بوده‌اند.

در میان افراد تحریم شده در روز جمعه ۷ آبان‌ماه نام سعید آقاجانی فرمانده واحد پهپادی سازمان هوا‌فضای سپاه پاسداران نیز دیده می‌شود که قبلا اسرائیل وی را متهم به سازماندهی حمله به کشتی «مرسر استریت» کرده بود.

کشتی «مرسر استریت» که در مالکیت ژاپن و در اجاره کارتل‌های بین‌المللی کشتی‌رانی، و از جمله یک شرکت اسرائیلی به نام «زودیاک» است، روز هفتم مرداد در آب‌های دریای عمان هدف حمله ظاهرا پهپادی قرار گرفت.

در این رخداد کاپیتان و یک محافظ کشتی که شهروندان رومانی و بریتانیا بودند، کشته شدند.

وزیران خارجه کشورهای عضو «گروه ۷» و نماینده عالی اتحادیه اروپا روز جمعه ۱۵ مرداد در بیانیه مشترکی ایران را عامل حمله به یک کشتی تجاری مرتبط با اسرائیل دانستند.

در پی حمله به این کشتی بنی گانتز، وزیر دفاع و یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، روز ۱۳ مرداد در دیدار با سفیران کشورهایی که دولت آنها عضو دائم یا غیر دائم شورای امنیت است، بر لزوم تحریم ایران از طریق شورای امنیت تاکید کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

بنی گانتز به سفیران این کشورها گفته بود «برای نخستین بار فاش می‌کند» که سعید آقاجانی، فرمانده واحد پهپادی سازمان هوا- فضای سپاه پاسداران ایران عامل اصلی طراحی و اجرای حمله پهپادی به کشتی بوده است.

خزانه‌داری آمریکا می‌گوید سرتیپ آقاجانی مسئول مستقیم برنامه‌ریزی، تجهیز و آموزش عملیات‌های پهپادی ایران است و تحت فرماندهی وی، سازمان هوافضای سپاه عملیات حمله به کشتی مرسر استریت را انجام داده است.

این گزارش همچنین می‌گوید سرتیپ آقاجانی پشت حمله پهپادی سال ۲۰۱۹ به تاسیسات نفتی عربستان نیز بوده است.

خزانه‌داری آمریکا اشاعه پهادهای ایرانی در منطقه را تهدیدی بر ثبات و صلح جهانی عنوان کرده و گفته است جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی توسط این پهپادها به نیروهای آمریکایی، شرکای آمریکا و کشتی‌های بین‌المللی حمله می‌کنند.

سایت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۷ آبان همچنین یوسف ابوطالبی را در ارتباط با سپاه پاسداران، عبدالله محرابی را در ارتباط با جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه و محمد ابراهیم زرگر تهرانی را در ارتباط با شرکت کیمیا پارت سیوان تحریم کرد.

خود شرکت کیمیا پارت سیوان نیز روز جمعه در ارتباط با نیروهای قدس سپاه پاسداران تحریم شد. شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» نیز در ارتباط با سپاه پاسداران تحریم شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy