Sunday, Oct 31, 2021

صفحه نخست » نظامی ارشد اسرائيلی: اسرائيل برای حل پرونده هسته‌ای ایران «دیپلماسی» را ترجیح می‌دهد

nuc.jpgصدای آمریکا - یکی از درجه‌داران ارشد ارتش اسرائیل که حوزه ماموریتش ایران است، روز یکشنبه در نخستین مصاحبه یک مقام ارتش اسرائيل با یک روزنامه بحرینی، در مورد تهدیدات ایران و برنامه هسته‌ای آن صحبت کرد.

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائيل»، سرلشکر تل کالمن در مصاحبه خود با روزنامه بحرینی «الایام» گفت، اسرائيل برای متوقف کردن «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای تهران» یک راه حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد. اما در عین حال هشدار داد که کشورش در حال آماده شدن «برای سناریوهای دیگر» در صورت شکست مذاکرات با ایران است.

تایمز اسرائيل می‌گوید که ظاهرا اشاره او به حمله نظامی احتمالی است.

کالمن برنامه هسته‌ای ایران را نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه برای کل جهان خواند.

ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای‌اش مصارف نظامی ندارد. اما بسیاری می‌گویند بخش عمده‌‌ای از اقدامات هسته‌ای ایران کاربرد غیرنظامی معتبری ندارد.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

کالمن در مصاحبه با این روزنامه بحرینی گفته است که بخشی از کار او آماده کردن برنامه‌های اسرائيل و توانایی‌های آن «برای یک درگیری با ایران است.» او اما گفت: «ما درگیری نمی‌خواهیم. ما جنگ نمی‌خواهیم. ما می خواهیم این موضوع را از طریق دیپلماتیک حل کنیم. اما وقتی با طرفی رو‌به‌رو هستید که [رویکردی] تهاجمی دارد و در حال ساختن قابلیت‌های نظامی است، باید خود را برای سناریوهای دیگر آماده کنیم.»

کالمن می‌گوید که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای منجر به بروز یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه می‌شود و کشورهای دیگر نیز مایل به دستیابی به سلاح اتمی خواهند شد.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، طبق گزارش‌های مختلف، اسرائیل دارای تنها زرادخانه هسته‌ای خاورمیانه است. این در حالی است که مقامات این کشور به طور رسمی از تایید و یا رد این موضوع خودداری کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy