Sunday, Oct 31, 2021

صفحه نخست » جو بایدن: به حمله پهپادی ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در سوریه پاسخ خواهیم داد

biden.jpgایران اینترنشنال - جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، گفت که ایالات متحده به حمله پهپادی دو هفته پیش ایران به پایگاه التنف سوریه، محل استقرار نیروهای آمریکایی، پاسخ خواهد داد.

رییس جمهوری آمریکا روز یک‌شنبه پس از اجلاس سران گروه بیست در رم، در پاسخ به سوالی درباره حمله پهپادی ایران به پایگاه هوایی التنف در سوریه و حمله به منافع آمریکا، گفت: ما به این حملات پاسخ می‌دهیم و به پاسخ دادن ادامه خواهیم داد.

حمله به پایگاه التنف سوریه چهارشنبه ۲۸ مهر ماه انجام شد و یک مقام نظامی در ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ساعتی پس از این حمله گفت که یک پهپاد قسمتی از این پایگاه را، که نیروهای آمریکایی در آن مستقر بودند، هدف قرار داد و یک پهپاد دیگر نیز به محل استقرار نیروهای مخالف حکومت سوریه حمله کرد.

پس از آن، مقام‌های آمریکایی دوشنبه سوم آبان ماه به آسوشیتدپرس گفتند که ایران پشت حمله پهپادی هفته گذشته به مقر نیروهای آمریکا در جنوب سوریه بوده است.

آنها گفتند ایران سازنده ۵ پهپاد مجهز به مواد منفجره مورد استفاده در این حمله بوده و استفاده از پهپادها را برای حمله تسهیل کرده اما اعزام پهپادها از این کشور انجام نشده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، نیز همان روز حمله پایگاه التنف را «حمله‌ای پیچیده، هماهنگ و عامدانه» توصیف کرد و گفت آمریکا پیش از این نیز شاهد چنین حملاتی از جانب شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران بوده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که محافظت از نیروهای آمریکایی در دیگر کشورها همچنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وزیر دفاع این کشور است و خاطرنشان کرد: «اگر قرار باشد به این حمله پاسخی داده شود، این آمریکاست که در مورد زمان و مکان آن تصمیم‌گیری می‌کند.»

هفته گذشته نیز شبکه فاکس نیوز اعلام کرد پیش از حمله پهپادی هفته گذشته علیه مقر نیروهای آمریکایی در سوریه که با حمایت ایران انجام شد، به ارتش آمریکا درباره آن اطلاع داده شده و نزدیک به ۲۰۰ سرباز با هواپیماهای ترابری از این پایگاه خارج شده‌بودند.

مقام‌های آمریکایی گفتند که این اطلاعات جان سربازان آمریکایی را نجات داده است اما به چگونگی دستیابی به این اطلاعات در لحظات پیش از وقوع حمله پهپادی به پایگاه التنف اشاره نکردند.

جو بایدن و دولت او پس از حمله پهپادی بیست و هفتم مهر ماه به مقر نیروهای آمریکایی در سوریه مورد انتقاد قرار گرفتند.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه، با تاکید براینکه ایران عامل این حمله است، خطاب به مقام‌های دولت بایدن گفت: «ایران به‌طور مستقیم به نیروهای آمریکایی در سوریه حمله کرد. فقط به خاطر نجات توافق هسته‌ای خود با ایران، بر این موضوع سرپوش نگذارید.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy