Monday, Nov 1, 2021

صفحه نخست » فریدون عباسی: برای پیروزی در مذاکرات باید موجودیت اسرائیل را به خطر بیندازیم

abbasi_110121.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران، در گفتگو با خبرگزاری "مهر" گفته است که تنها راه پیروزی در مذاکرات آتی وین "تقویت جبهۀ مقاومت" و تشدید فشارها بر اسرائیل به ویژه از طریق نوار غزه یعنی شکستن محاصرۀ آن از راه دریای مدیترانه است. فریدون عباسی تأکید کرده است که برای موفقیت در مذاکرات آتی : "هیچ راهی نداریم جز اینکه رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهیم."

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی سپس گفته است که در آستانۀ دور جدید مذاکرات، اسرائیل با "تهدیدها و توطئه‌های" خود علیه جمهوری اسلامی "در ترکمنستان، آذربایجان، جنوب خلیج فارس و [همچنین از طریق] حملات سایبری" تلاش می کند طوری جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار بگذارد "تا هر چه [در مذاکرات] گفتند بپذیریم."

وی سپس گفته است که جمهوری اسلامی باید از منطق سازش با غرب در مذاکرات پیش رو فاصله بگیرد و با اتخاذ سیاست "تهدیدزدایی" و "تقویت جبهۀ مقاومت" فشارهای متقابل را علیه اسرائیل تشدید کند. او سپس افزوده است که "الان بهترین فرصت است که رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهیم و برای شروع جبهۀ مقاومت باید محاصره غزه را بشکند" و با دعوت از دیگران "در دریای مدیترانه به قدری پیش برویم که ارتش رژیم صهیونیستی نتواند حرکت جهانی را تهدید نظامی کند."

عضو مجلس شورای اسلامی و از فعالان قدیمی برنامۀ اتمی ایران در ادامه تأکید کرده است که باید "با شکستن محاصرۀ غزه" موجودیت "رژیم صهیونیستی را در منطقه در تمام ابعاد به خطر بیندازیم" و با عملیات "مقابله به مثل" طرف‌های غربی در مذاکرات را مجبور سازیم "به خواست جمهوری اسلامی تن بدهند." فریدون عباسی در ادامه نیز افزوده است که حکومت اسلامی ایران "برای نابودی رژیم صهیونیستی نیازی به سلاح هسته‌ای" ندارد، و به اعتقاد او برای رسیدن به این مقصود "قدرت نرم" کفایت می کند. وی ابراز اطمینان کرد که تیم مذاکره کنندۀ جدید ایران توانایی هدایت مذاکرات در چنین چارچوب و دورنمایی را دارد. فریدن عباسی گفت : "در تیم مذاکره‌کنندۀ فعلی عناصری وجود دارند که پیرو نظریۀ مقاومت هستند و افکار مقام معظم رهبری و امام را دنبال می‌کنند." او سپس یادآوری کرد : "هر کجا مقتدرانه عمل کنیم پیروزی از آن ما خواهد بود."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

فریدون عباسی حتی توافق اتمی موسوم به برجام را غیرقابل قبول برای جمهوری اسلامی خواند. او سخت گیری‌ها و اجبارهای این توافق علیه جمهوری اسلامی ایران را "در کل تاریخ مناسبات جهانی بی سابقه" دانست و افزود : "حتی کسانی که در جنگ جهانی دوم شکست خوردند این تعهدات را نپذیرفتند."

ساعاتی پس از این سخنان ساچی هنگبی، نمایندۀ حزب لیکود در کنست، اعلام کرد که در فقدان توافق اتمی میان ایران و قدرت‌های جهانی، اسرائیل باید تا پایان سال جاری به جمهوری اسلامی ایران حمله کند. ساچی هنگبی سپس جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی حیاتی علیه موجودیت اسرائیل خواند و گفت که حزب لیکود تماماً از دولت اسرائیل در حمله به ایران پشتیبانی می‌کند. نمایندۀ حزب راست لیکود سپس افزود که "اسرائیل به یک نقطه حساس و تعیین‌کننده دربارۀ برنامۀ اتمی نزدیک می‌شود و اگر توافقی میان ایران و قدرت‌های جهانی روی ندهد، ما باید تا پایان سال ٢٠٢١ به ایران حمله کنیم."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy