Wednesday, Nov 3, 2021

صفحه نخست » تجمع اعتراضی در مقابل کالج اوبرلین، تصاویر + ویدئو

معترضان دلیل برگزاری این تجمع را اشتغال محمد جعفر امیرمحلاتی، سفیر سابق ایران در سازمان ملل عنوان کردند

شماری از کنشگران مدنی و خانواده‌های زندانیان سیاسی اعدام شده در دهه 60، روز گذشته مقابل ساختمان «کالج اوبرلین» در آمریکا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

oberlin2.jpg

معترضان دلیل برگزاری این تجمع را اشتغال محمد جعفر امیرمحلاتی، سفیر سابق ایران در سازمان ملل عنوان کردند.

برگزارکنندگان این تجمع می‌گویند که قصد داشتند نقش امیرمحلاتی در سرپوش‌گذاشتن بر اعدام‌های دسته‌جمعی سال 1367 را برجسته کنند.

در این تجمع که از ساعت 12 تا 14 بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا برگزار شده بود، معترضان با معرفی عضو از دست‌رفته خانواده‌هایشان، اعتراض خود را به «کالج اوبرلین» نشان داده و تاکید کردند که تدوام اشتغال امیرمحلاتی در این مؤسسه آموزشی، با هدف «تعهد پایدار به جامعه‌ عادلانه» در تضاد است.

پیش‌تر، کمپین «عدالت برای قربانیان محلاتی»، از خانواده قربانیان اعدام‌های تابستان 67 و زندانیان سابق درخواست کرده بود تا با شرکت در این تجمع و معرفی خود و عضو از دست‌رفته خانوادشان، اعتراض خود را به «کالج اوبرلین» نشان دهند.

oberlin3.jpgوحید وحدت حق، ربای آبراهام کوپر، ملیسا لاندا، نیلوفر بیضایی، خاطره معینی و بانو صابری از دیگر تهیه‌کنندگان این بیانیه مطبوعاتی بوده‌اند.

محمدجعفر امیرمحلاتی که اکنون به‌عنوان استاد «کالج اوبرلین» در اوهایوی ایالات متحده مشغول به کار است، متهم به ایجاد سپر دفاعی برای عاملان اعدام‌های دسته‌جمعی تابستان 1367 و جلوگیری از «پاسخگو دانستن» مجریان این اعدام‌ها است.

حدود پنج هزار نفر از زندانیان سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق و گروه‌های چپگرا مانند فداییان خلق و حزب توده، در تابستان سال 67 در زندان‌های ایران اعدام شدند.
قبرستان خاوران یکی از مشهورترین محل دفن دسته‌جمعی کشته‌شدگان اعدام‌های سال 67 است.

oberlin.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy