Sunday, Nov 7, 2021

صفحه نخست » هشدار ابوالفضل قدیانی به علی خامنه‌ای

fr7.jpg... برای «کناره‌گیری از قدرت» در سالگرد سرکوب آبان ۹۸

رادیو بین المللی فرانسه - ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق، در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد سرکوب اعتراض‌های خونین آبان ۹۸، با اشاره به «کشتار آبان ماه» و «دور جدیدی از سرکوب در ابعاد مختلف»، از جمله نقض حقوق بشر، قتل زندانیان، شکنجه و سرکوب معترضان، نوشته است: «کشتار آبان‌ماه به دستور علی خامنه‌ای، مستبد امروز ایران، فصل جدیدی را در کارنامه سیاه و طولانی کشتارهای نظام استبدادی و تمامیت‌خواه دینی ایران گشود». این فعال سیاسی ضمن تاکید بر وجود نظام مبتنی «بر پایه استبداد مجسم ولایت مطلقه فقیه»، تصریح کرده است: «خامنه‌ای هر روزه دست‌اندرکار قتل‌عام مردم بی‌پناه ایران است». این فعال سیاسی به علی خامنه‌ای هشدار داده است که اگر از «این حکومت غاصبانه کناره‌گیری نکند، مردم او را از سریر قدرت به زیر خواهند کشید».

در بیانیه ابوالفضل قدیانی، در دومین سالگرد سرکوب اعتراضات آبان ۹۸، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، آمده است: «به نظر می‌رسد که در نتیجه ناکارا شدن مشروعیت‌تراشی برای نظام در پی تحریم انتصابات مجلس سال ۹۸ و انتصابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰، ترس سرکوبگران دستگاه ولایت فقیه دو چندان شده است».

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق، بارها نامه‌ها و بیانیه‌های متعددی خطاب و در نقد نظام و رهبر جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است.

این فعال سیاسی با تاکید بر «سوءمدیریت، فساد، عدم شفافیت و رانت‌خواری، انتصاب افراد فاسد و مجیزگوی استبداد در تمام ارکان اداری کشور»، یادآور شده است: «حکومت دچار چنان ناکارآمدی فلج‌کننده‌ای شده است که قادر به حل هیچ یک از مشکلات اساسی کشور نخواهد بود».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

این زندانی سیاسی سابق، در بخشی از این بیانیه از سرکوب اعتراض‌های آبان ۹۸ بعنوان «فصل جدیدی در کارنامه سیاه و طولانی کشتارهای» نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرده و تاکید کرده است: «وظیفه اخلاقی و میهنی ماست یاد زندانیان و شهیدانی که بی‌گناه و تنها به دلیل مخالفت (آن هم به صورت کاملاً مسالمت‌آمیز) با استبداد یا دربندند یا به خاک و خون غلتیدند را گرامی بداریم».

در جریان سرکوب گسترده و خونین اعتراض‌های آبان ۹۸، بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل ۳۱۱ نفر و بر اساس خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در وزارت کشور ایران ۱۵۰۰ نفر کشته شدند. وزیر کشور ایران در شامگاه ۱۰ خرداد ۹۹، در برنامه نگاه یک، به طور تلویحی گفته بود بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ کشته شدند.

ابوالفضل قدیانی، در این بیانیه مفصل، با برشمردن موارد متعدد سوء رفتار جمهوری اسلامی ایران بعنوان نمونه‌های «مشتی از خروارها ظلم و جور»، از «مهدی محمودیان»، فعال سیاسی و مدافع حقوق بشر، «مصطفی نیلی» و «آرش کیخسروی»، وکلای مدافع حقوق بشر نام برده است که به اتهام تصمیم برای طرح شکایت از مسئولان ممنوعیت ورود واکسن کرونا به ایران، دستگیر شدند، همچنین ضیا نبوی، خانواده ستار بهشتی، آرش گنجی، جواد لعل محمدی، عباس واحدیان شاهرودی، معلمان، روزنامه‌نگاران، کارگران و فعالان مدنی نام برده است که به «زندان‌های خطرناک» فرستاده می‌شوند و با «قاتلان و مجرمان شرور هم‌بند می‌شوند تا اینکه از مقاومت دست بکشند».

ابوالفضل قدیانی که سابقه چندین بازداشت و سال‌ها زندان را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی خود دارد، با بیان اینکه «زندان‌های سیاسی، چه قبل و چه بعد از انقلاب، محفل فرهیختگان بوده» است، در عین حال یادآور شده است: «گاهی فشار بر زندانیان چنان طاقت‌فرسا می‌شود که بعضی عزیزان بی‌پناه به‌ناچار دست به اعتصاب غذا» زده یا اقدام به «خودسوزی» می‌کنند.

آقای قدیانی، در بخش دیگری از این بیانیه، به وضعیت کنونی جامعه ایران اشاره کرده و تاکید کرده است: «خشونت سیستماتیکی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد تحمیل فقر و فلاکت انسان‌کشی است که علی خامنه‌ای بر اکثریت قاطع ملت از طریق غارت و چپاول دارایی‌های ملت و (...) برای رسیدن به مطامع دنیوی خود به کار می‌بندد».

ابوالفضل قدیانی با متهم کردن علی خامنه‌ای بعنوان «مقصر و مسئول اصلی» بحران شیوع کووید در ایران تصریح کرد که علی خامنه‌ای «کرونا را تبدیل به آلت قتاله‌ای علیه مردم ایران کرده» است.

این فعال سیاسی در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران به صراحت آورده است: «تا زمانی که نظام استبداد دینی حاکم است و تا خودکامه امروز ایران علی خامنه‌ای به زور سرنیزه بر این کشور حکومت می‌کند ملت ایران روی سعادت نخواهد دید».

ابوالفضل قدیانی با برشمردن تعدادی از موارد مشکلات اقتصادی مردم که به «مرگ خاموش انسان‌ها، سوء تغذیه، فساد، اعتیاد و فحشا» منجر شده است، به علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است که اگر از «این حکومت غاصبانه کناره‌گیری نکند، دیر یا زود مردم ایران او یا جانشین نامشروع او را از سریر قدرت به زیر خواهند کشید».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy