Saturday, Nov 6, 2021

صفحه نخست » مخالفت اسرائيل با بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها در اورشلیم

63F65727-44F7-4F10-9572-66D2A2EBF3DE.pngایران اینترنشنال

نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل بار دیگر بر مخالفت خود با بازگشایی کنسولگری ایالات متحده در اورشلیم برای فلسطینیان تأکید کردند. نفتالی بنت و یائیر لاپید این سخنان را شنبه‌ شب ۱۵ آبان در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تصویب لوایح بودجه سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در پارلمان اسرائیل بیان کردند.

نفتالی بنت در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این زمینه گفت که هیچ جایی برای کنسولگری آمریکا در اورشلیم که به فلسطینیان خدمات دهد وجود ندارد. نخست‌وزیر اسرائیل گفت که این موضع به مقام‌های آمریکایی هم منتقل شده است. او افزود که اورشلیم تنها پایتخت اسرائیل است و امیدوار است که آمریکایی‌ها نیز این موضوع را متوجه شده باشند.

وزیر خارجه اسرائیل، یائیر لاپید نیز با تأکید بر اینکه اورشلیم تنها پایتخت اسرائیل است، گفت که آمریکایی‌ها می‌توانند کنسولگری خود برای فلسطینیان را در شهر رام‌الله باز کنند و اسرائیل با این کار مشکلی نخواهد داشت.

ایالات متحده در هفته‌های گذشته نسبت به بازگشایی کنسولگری خود در اورشلیم برای فلسطینیان ابراز علاقه کرده است. اما یک مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده دو هفته پیش به سناتورهای این کشور گفت که برای چنین اقدامی، ایالات متحده به مجوز اسرائیل نیاز دارد.

ایالات متحده تا دو سال پیش کنسولگری در اورشلیم برای فلسطینیان داشت. اما پس از انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به اورشلیم، کنسولگری آن کشور برای فلسطینیان در اورشلیم دو سال پیش منحل شده و کارکنان آن به سفارت آمریکا منتقل شدند. جو بایدن وعده داده است که این کنسولگری را بار دیگر افتتاح کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy