Sunday, Nov 7, 2021

صفحه نخست » سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل: اسرائیل برای مقابله با ایران منتظر چراغ سبز آمریکا نباشد

nikki_110621.jpgایران اینترنشنال - نیکی هیلی سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد، به اسرائیل هشدار داد که برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران به دولت کنونی آمریکا اتکا نکند. او این سخنان را شنبه شب ۱۵ آبان در جریان نشست رهبران یهودی جمهوری‌خواهان در شهر لاس‌وگاس بیان کرد.

هیلی گفت: «اگر اسرائیل به این نتیجه برسد که امنیتش وابسته به رفع تهدید اتمی ایران است، نباید منتظر چراغ سبز آمریکا بماند.»

او همچنین به شدت از کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا (ایپک) انتقاد کرد و گفت نمی‌فهمد که چرا ایپک از برخی سیاستمداران آمریکایی که به شدت از برجام حمایت می‌کنند برای سخنرانی دعوت می‌کند. هیلی خطاب به رهبران ایپک گفت: «به پاداش دادن به رفتار بد پایان دهید. این کار تنها باعث تشدید رفتار بد خواهد شد.»

سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل و یکی از کاندیداهای احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در ادامه ضمن اشاره به سیاست ایپک که رابطه با هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه است گفت: «سیاست فراحزبی خوب است. اما اگر این سیاست به دلیل اصلی موجودیت مبدل شود، سیاست‌هایی را که برای آنها می‌جنگید فراموش خواهید کرد.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او سپس افزود: «اگر سیاستمداری از توافق فاجعه‌بار اتمی با ایران حمایت می‌کند، مخالف انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم بوده، و یهودی‌ستیزان و حامیان کمپین تحریم اسرائیل از او پشتیبانی می‌کنند، یک گروه هوادار اسرائیل نباید هیچ ارتباطی با چنین شخصی داشته باشد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy