Tuesday, Nov 9, 2021

صفحه نخست » ۱۱ سپتامبر بعدی از طریق پهپاد روی خواهد داد

drones_111021.jpgنشریه "نیوزویک" در گزارشی نسبت به بروز حمله‌ای مشابه یازده سپتامبر در امریکا این بار از طریق پهپاد هشدار داده و می‌نویسد: "بیست سال پس از بدترین حمله رخ داده در خاک امریکا اکنون دیگر هواپیما‌های پر از مسافر نیستند که تهدید محسوب می‌شوند بلکه تهدید کوچک‌تر و در دسترس‌تر و با سیستم هوایی بدون سرنشین است: پهپاد‌هایی که قادرند مواد منفجره را حمل کنند و به راحتی در آسمان جابجا شوند. پهپاد‌ها هم اکنون به سلاح‌هایی خطرناک تبدیل شده‌اند وسایلی ارزان تر، هوشمندتر و قابل دسترس‌تر از هواپیما".

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "نیوزویک" می‌افزاید: "یک مقام نظامی امریکایی که نخواسته نام‌اش فاش شود از سناریویی کابوس‌وار برای امریکا از طریق پهپاد‌ها می‌گوید.

این کارشناس نظامی به "نیوزویک" گفته است: "برای مثال، امکان حمله پهپادی بر فراز یکی از صد‌ها استادیوم در امریکا وجود دارد و می‌تواند باعث وارد شدن خسارت و تلفات جمعی گسترده شود".

تبدیل شدن پهپاد‌ها از وسایلی در چارچوب فناوری نظامی پیشرفته به وسایلی تجاری و قابل دسترس در بازار‌های غیرنظامی در سراسر جهان خطر استفاده از آن برای مقاصد تروریستی را افزایش داده است.

حمله اخیر علیه خانه "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق نمایشی از استفاده نظامی از پهپاد است.

او اولین رهبری در جهان نبود که هدف حمله از طریق پهپاد قرار گرفت. در آگوست ۲۰۱۸ میلادی، دو پهپاد که حامل مواد منفجره بودند سوء‌قصد نافرجامی علیه "نیکلاس مادورو" رئیس‌جمهوری ونزوئلا در کاراکاس داشتند. او به همراه همسرش از مهلکه گریخت.

سال گذشته، باکو در جنگ علیه ایروان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از پهپاد‌های نظامی ساخت اسرائیل استفاده کرد.

انصارالله نیز در حمله به تاسیسات نفتی عربستان نیز از پهپاد استفاده کرده است.

مقامی امریکایی می‌گوید استفاده آسان از پهپادها، عبور راحت آن از مرز‌ها و مجهز شدن به‌ موشک این وسایل را خطرناک می‌سازد.

در منطقه، علاوه بر اسرائیل، ایران نیز بر روی توسعه پهپادی سرمایه گذاری کرده و پهپاد‌های کامیکازه‌ای در اختیار دارد که در محدوده‌ای فراتر از دو هزار کیلومتر قابلیت پرواز دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy