Thursday, Nov 11, 2021

صفحه نخست » اینسایدر: وزیر دفاع سابق آمریکا به‌دلیل مخالفت با حمله به اهداف داخل ایران اخراج شد

arab11.jpgالعربیه - بر اساس یک نامه منتشرشده توسط خبرنگار «ای‌بی‌سی»، جان مک‌انتی، رئیس کارکنان کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، درصدد بود تا مارک اسپر، وزیر دفاع وقت آمریکا را به 17 دلیل مختلف از جمله مخالفت با حمله به اهداف داخل ایران اخراج کند.

وب‌گاه خبری «اینسایدر» در گزارشی به ادعایی پرداخته است که جان مک‌انتی در اکتبر 2020 با نگارش یادداشتی و با شمردن 17 دلیل از جمله، جلوگیری مارک اسپر از برافراشته شدن پرچم کنفدراسیون در برنامه‌های ارتش، تعهد او به عدم دخالت در سیاست، مخالفت با حمله به مراکز فرهنگی ایران و دیدگاه او درخصوص سربازان تراجنسیتی تلاش کرد تا وزیر دفاع این کشور را اخراج کند.

مک‌انتی در این یادداشت خواسته بود که مارک اسپر، روز بعد از انتخابات سه نوامبر، از مقام خود برکنار شود و تا زمانی که یک شخص «توانمند» برای این سِمت پیدا نشده، کریستوفر میلر، رئیس وقت مرکز ملی مبارزه با تروریسم به صورت موقت بر صندلی او بنشیند.

او در این یادداشت، رابرت سی. اوبراین، مشاور وقت امنیت ملی ایالات متحده را برای جایگزینی اسپر پیشنهاد کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

این اتفاق به صورت مشابهی رخ داد و در نه نوامبر آن سال، پس از آن‌که اکثر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 آمریکا را اعلام کردند، مارک اسپر اخراج و کریستوفر میلر جایگزین او شد.

در این یادداشت همچنین ذکر شده است که اسپر مخالف استناد ترامپ به «قانون شورش» برای اعزام نیروهای نظامی به شهرهای مختلف آمریکا در جریان اعتراضات علیه نژادپرستی در ژوئن 2020 بود.

جان مک‌انتی پیشتر در مارس 2018 توسط جان کلی، رئیس وقت کارکنان کاخ سفید اخراج شده بود. او بعدا دوباره به استخدام در آمد و در ژانویه 2020 به ریاست کارکنان کاخ سفید ارتقا یافت.

او به درخواست «اینسایدر» برای توضیح در خصوص ادعاهای فوق پاسخی نداد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy