Tuesday, Nov 23, 2021

صفحه نخست » برکناری فرمانداری که در آبان ۹۸ دستور شلیک داد

barkenar_112321.jpgایران وایر - استاندار تهران در حکمی وحید گلی کانی را به عنوان به سرپرستی فرمانداری شهرستان قدس منصوب کرد.

گلی کانی پیش از این دبیر ستاد اربعین استان قم بود.

گفتنی است پیش از این «لیلا واثقی» فرمانداری قلعه حسن خان را برعهده داشت که اظهارات او درباره برخورد با اعتراضات آبان ۹۸ با واکنش‌های گسترده ای روبرو شد.

لیلا واثقی درباره رویدادهای آبان ۹۸ گفته بود دوبار به مردم در این مورد هشدار داده که احتمال تیراندازی وجود دارد.

وی گفته بود: «معترضان در را شکستند و وارد شدند. سینه سپر می‌کردند و می‌گفتند اگر می‌توانید ما را بزنید. چون می‌دانستند نیروی انتظامی دستور شلیک ندارد. به نیروی انتظامی دستور دادم به هر کس که وارد ساختمان فرمانداری شد شلیک کند.»

معصومه ابتکار، معاون پیشین امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ایران در دولت حسن روحانی که گفته می‌شود انتصاب لیلا واثقی با توصیه او انجام شد، از عملکرد وی دفاع کرده و گفته بود:« من این خانم را دیده بودم. زن بسیار توانمند و با شخصیتی بود. در آن ماجرا عده ای مردم معترض و یک عده محدودی افراد مسلح تروریست بودند که به اسلحه خانه و مرکز دفاع شهری حمله کرده بودند...سلاح های آن منطقه داشت دست تروریست ها می افتاد. ایشان باید می خندید و مصالحه می کرد؟»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

ادعای مسلح بودن معترضان آبان ۹۸ در حالی از سوی ابتکار مطرح شد که نمایندگان مجلس ایران تایید کرده بودند که گروه‌های مخالف حکومت ایران نقشی در اعتراضات آبان نداشته و معترضان مردم عادی بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy