Wednesday, Nov 24, 2021

صفحه نخست » گروسی اظهارات محمد اسلامی را تکذیب کرد

grossi_eslami.jpgاصلاً در مورد راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای با مقامات ایران صحبتی نشد

ایران اینترنشنال - رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یک روز پس از سفر به ایران در پاسخ به ایران‌اینترنشنال، اظهارات محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه «گروسی چندین بار گفت هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نکرده» را تکذیب کرد.

گروسی روز چهارشنبه سوم آذر در کنفرانس خبری خود پس از نشست شورای حکام آژانس در وین، به خبرنگار ایران‌اینترنشنال گفت اصلا در مورد این مساله با مقامات ایران صحبتی نداشته و اشاره اسلامی احتمالا به گزارش‌های قبلی آژانس بوده است یا اینکه موضوع را فقط به زبان فارسی بیان کردند.

👈 مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

اسلامی روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در تهران گفته بود: «مطلب مهمی که آقای گروسی چندین بار در ملاقات و گفت‌وگوها گفتند این است که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکردند و ایران طبق معاهدات و ضوابط، فعالیت‌های هسته‌ای‌اش در حال انجام است.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در نشست خبری خود گفت که زمان برای دستیابی به یک توافق با هدف پایان دادن به بن‌بست به وجود آمده درباره تاسیسات کرج رو به پایان است.

او تاکید کرد: «ما به نقطه‌ای نزدیک شده‌ایم که قادر نیستم تداوم آگاهی [درباره این تاسیسات] را تضمین کنم.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران در پی آن است دوربین‌های نظارتی خود را که در حمله اخیر در تاسیسات هسته‌ای کرج آسیب دید، دوباره در این تاسیسات نصب کند.

مدیرکل آژانس با این حال از تداوم گفت‌وگو با ایران خبر داد و گفت: «از رسیدن به درک متقابل با ایران کوتاه نخواهم آمد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy