Tuesday, Nov 23, 2021

صفحه نخست » بوریس جانسون: زمان زیادی برای حل برنامۀ اتمی ایران نمانده است

jansson.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - در جریان سفرش به لندن، اسحاق هرزوگ، رئیس جمهوری اسرائیل با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان، ملاقات و دربارۀ ایران، حماس، تغییرات اقلیمی و یهودستیزی در ورزش گفتگو کرد.

در این ملاقات بوریس جانسون گفت که برای یافتن راه‌حل برنامۀ اتمی ایران جهان فرصت زیادی ندارد. رئیس جمهوری اسرائیل نیز متقابلاً انگلستان و دیگر متحدان غربی اسرائیل را به اتخاذ موضع قاطع در مذاکرات هفتۀ آینده با ایران فراخواند و گفت:

"تنها زمانی که تمام گزینه‌ها روی میز است که مذاکره با تهران سمت و سوی مناسبی می‌یابد. " با این سخن رئیس جمهوری اسرائیل، تلویحاً خواست که در وین به تهران فهمانده شود که شکست مذاکرات، به‌کارگیری گزینۀ نظامی را برای متوقف کردن برنامۀ اتمی تهران در پی خواهد داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

پیشتر رئیس جمهوری اسرائیل در ملاقات با صد نمایندۀ مجلس عوام انگلستان از دو حزب کارگر و محافظه‌کار این کشور از آنان خواست که به دولت انگلستان برای اتخاذ موضعی سرسختانه در مقابل ایران فشار بیاورند.

هرزوگ همچنین از نخست‌وزیر انگلستان به خاطر قرار دادن حماس در فهرست گروه‌های تروریستی تشکر کرد و آن را پیامی بسیار مهم برای گروه‌های تروریستی خاورمیانه خواند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy