Friday, Nov 26, 2021

صفحه نخست » روایت یک سخنران مذهبی از فردی که به لاریجانی مُهر پرتاب کرد

ensaf_112621.jpgحجت‌الاسلام رفیعی، سخنران مذهبی گفت: یک اتفاقی یک وقتی در قم افتاد برای یکی از آقایان. حرم حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از آقایان [علی لاریجانی] سخنرانی داشت و بالاخره مهر پرت کردند و اینها، همان روز عصرش چون من داشتم زنده گوش می‌کردم سخنرانی را دیدم به هم خورد. آمدم خانه و یک آقایی آمده بود برق منزل ما را تعمیر کند زنگ خانه مان خراب بود. آمد و خلاصه همین طور که کار می‌کرد گفت، آقا رفیعی خوب انجام دادیم امروز را فهمیدم جزو آنها بوده گفتم چه کار کردی گفت مهر را پرت کردیم و فلان... گفتم خیلی بد کاری کردید. اولا حرمت حضرت معصومه را شکستید حرم بوده ثانیا راهپیمایی ۲۲ بهمنی که منشأ وحدت است خراب کردید فردا در رسانه‌ها می‌گویند در قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک اتفاقی افتاده است. سوم مسئول یک نظام بالاخره رئیس یک قوه است نقد ممکن است داشته باشیم اما شما آمدید در واقع حرمت یک جایگاه را شکستید آقا زیر بار نرفت تا مقام معظم رهبری در یک سخنرانی اشاره کرد فرمودند حرکت قم اشتباه بود. آمد گفت آقا خوب گفتید شما ما اصلا توجه نداشتیم به این نکته. ما گاهی در جامعه مواجه با این طور قصه‌ها هستیم ولذا گاهی از اوقات این طور کارها عقب می‌اندازد ما را از اهداف مان در انقلاب ضمن اینکه احساس پاکی است یعنی برخاسته از یک احساسات پاکی است اما حساب شده عمل نمی‌شود.

به گزارش فارس برنامه این هفته دستخط با حضور حجت‌الاسلام ناصر رفیعی کارشناس و سخنران مذهبی کشورمان برگزار شد که در ادامه متن سخنان رفیعی در این برنامه تقدیم می‌شود.

بسم الله الرحمن الرحین
عرض سلام و ادب دارم خدمت شما و همکاران تان و بینندگان عزیز این برنامه بسیار پرارزش و فخیم.

*اوضاع فرهنگی کشور را به عنوان کسی که هم حوزه را تشریف دارید هم دانشگاه را و هم با مردم ارتباط تنگاتنگ دارید چه طور می‌بینید؟

ببینید سؤالی که شما می‌کنید در ارتباط با اوضاع فرهنگی باید شرایط و زمان و مکان و جاهای دیگر را هم با هم دید. مثلا شما فرض کنید که بیایید در حرم امام رضا بگویید حاج آقا اوضاع حجاب چه طوره؟ خیلی خوب است این جا حرم امام رضاست اگر مجموع بخواهیم بسنجیم با توجه به این فضای مجازی با این ماهواره با این تکنولوژی که امروز در اختیار است که ۴۰، ۵۰ سال پیش نبوده من نگاهم مثبت است کلیتش را.

*حالا اگر من اشتباه می‌گویم شما تصحیح کنید روش آقا هم همین است یعنی وقتی روش حضرت آقا را نگاه می‌کنیم بعضی‌ها فکر می‌کردند بعد از خلاصه درگذشت و رحلت آقای منتظری پیام ساده.... ولی چه پیامی را حضرت آقا برای ایشان صادر کردند یا خیلی‌های دیگر.

بله من یادم است ایشان وقتی اصفهان رفتند حضور آقا در اصفهان در شرایط بسیار سختی بود. جریان‌های سیاسی که آن مرحوم آقای طاهری ایجاد کرده بود و قصه‌هایی که به پیش آمده بود بعضی‌ها می‌گفتند آقا رفتنش در آنجا اصلا صلاح نیست وقتی رفت اصفهان از جمعیت منفجر شد که خود آقا فرمودند که بعضی از این آقایان به من گفتند که آقا ما فکر نمی‌کردیم این قدر جمعیت حضور پیدا کند در اصفهان در استقبال از شما و آن جریان‌های سیاسی که آنجا بود.

بله مشی ایشان این است شما ایشان را ببینید برای ید الله سحابی هم پیام داد مگر نداد؟ منتهی یک نکته‌ای که است ما خیلی از اوقات در جامعه برخورد می‌کنیم با عزیزانی که دلسوز هم هستند خیلی آدم‌های خوبی هم هستند اما گاهی در این قصه جلو می‌زنند از فقیه.

*می‌دانید چه می‌گویند، می‌گویند آقا که نباید بگوید ما باید بگوییم.

می‌گویند محذور دارد. در صورتی که من بعضی از این اتفاقاتی که افتاد من یادم است یک اتفاقی یک وقتی در قم افتاد برای یکی از آقایان. حرم حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از آقایان سخنرانی داشت و بالاخره مهر پرت کردند و اینها

*آقای لاریجانی؟

بله همان روز عصرش چون من داشتم زنده گوش می‌کردم سخنرانی را دیدم به هم خورد. آمدم خانه و یک آقایی آمده بود برق منزل ما را تعمیر کند زنگ خانه مان خراب بود. آمد و خلاصه همین طور که کار می‌کرد گفت، آقا رفیعی خوب انجام دادیم امروز را فهمیدم جزو آنها بوده گفتم چه کار کردی گفت مهر را پرت کردیم و فلان... گفتم خیلی بد کاری کردید. اولا حرمت حضرت معصومه را شکستید حرم بوده ثانیا راهپیمایی ۲۲ بهمنی که منشأ وحدت است خراب کردید فردا در رسانه‌ها می‌گویند در قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک اتفاقی افتاده است.

سوم مسئول یک نظام بالاخره رئیس یک قوه است نقد ممکن است داشته باشیم اما شما آمدید در واقع حرمت یک جایگاه را شکستید آقا زیر بار نرفت تا مقام معظم رهبری در یک سخنرانی اشاره کرد فرمودند حرکت قم اشتباه بود. آمد گفت آقا خوب گفتید شما ما اصلا توجه نداشتیم به این نکته. ما گاهی در جامعه مواجه با این طور قصه‌ها هستیم ولذا گاهی از اوقات این طور کارها عقب می‌اندازد ما را از اهداف مان در انقلاب ضمن اینکه احساس پاکی است یعنی برخاسته از یک احساسات پاکی است اما حساب شده عمل نمی‌شود.

*یک دریچه‌ای باز کردید که من برسم به مسائل سیاسی روز چه طور می‌بینید فضای سیاسی کشور را تقریبا سه ماه از ریاست جمهوری آقای رئیسی گذشته به عنوان یک خطیب و طلبه توانمندی که هم مدرس دانشگاه هستید و هم حوزه و هم بین مردم هستید چه طور می‌بینید این حرکتی که در این سه ماه آغاز شده فرصت‌ها و تهدیدها را.

امید در مردم زیاد شده امیدوارم که این امید به یاس تبدیل نشود یعنی واقعا مسئولان از این پتانسیل امید استفاده کنند. خیلی از مردم می‌گویند آقا قصد خیر است می‌بینیم تلاش می‌کنند زحمت می‌کشند جمعه شان را می‌زنند مسافرت می‌روند، این طرف آن طرف دارند تلاش می‌کنند. منتهی کشور ما یکسری مشکلات مبنایی دارد که به شخص رئیس جمهور و تغییر دولت برنمی گردد. ضمن اینکه من قبل از اینکه آقای رئیسی بیایند سر کار دولت قبل هم شما سخنرانی من را در بیت گوش کرده بودید، نباید به گونه‌ای عمل کنیم که در چهل سال رکود بوده الان قرار است مثلا یک جهشی اتفاق بیفتد نه این حرکت رو به رشد بوده به عبارت دیگر من همیشه به دوستان می‌گویم شما وزارتخانه‌ای بسنجید. کار به دولت نداشته باشید دولت منظورم شخص رئیس جمهور. شما ببینید اول انقلاب برق ما را با الان بسنجید مخابرات ما را با الان بسنجید.

*از منظر شما ما در این چهار دهه گذشته در رویکردهای فرهنگی و مذهبی مان در واقع کجا خدایی ناکرده مسیر را درست نرفتیم که باید اصلاح کنیم یا کجا تصمیمات درستی اتخاذ نشده که باید اصلاح کنیم کجا درست رفتیم باید تقویت کنیم.

رویش‌های زیادی داشتیم این رویش‌ها به هر حال همین جوانان که به هر حال خیلی‌هایشان در همین مدافعین حرم حضور داشتند خیلی‌ها می‌آیند جوانانی که همین اخیرا با رهبری ملاقات داشتند در بحث نخبگان اینها رویش هستند. البته ریزش‌هایی هم داشتیم که باید علتش را پیدا کنیم ریشه یابی کنیم و جلویش را بگیریم و مقابله کنیم به نظر می‌رسد در بعضی از عرصه‌ها کوتاهی کردیم. مخصوصا در عرصه‌های مربوط به فضای عمومی جامعه یک مقداری کوتاهی‌هایی صورت گرفته باید رویش دقت کرد.

*منظورتان چیست؟

مثلا بحث حجاب الان داریم کم کم به سمت بی حجابی پیش می‌رویم متاسفانه.

*با حاج خانم چه طور آشنا شدید؟

خانواده مان فرهنگی و معلم اند برادر ایشان از سه چهار سال قبل با یکی از بستگان ما ازدواج کرده بود با نوه دایی من را ازدواج کرده بود و داماد ما شده بود بعد مادرمان متوجه شد که ایشان خواهر هم دارد و رفتند خواستگاری قدیم هم مثل الان نبود کار سهل تر بود قدیم که می‌گویم من ۶۶ در ۲۲ سالگی ازدواج کردم.

*مهریه چه قدر است؟

۴۰۰ هزار تومان و خطبه را آیت الله شبیری زنجانی خواندند ایشان که الان نمی‌توانند آن موقع هم خیلی جاها نمی‌رفتند من از ایشان خواهش کردم آمدند منزل.

*رابطه تان نزدیک است؟

بله من به ایشان خیلی ارادت دارم و ایشان به ما خیلی محبت دارند و الان کرونا باعث ایجاد فاصله شد والا هر هفته خدمت شان می‌رسیدم و منزل شان هم من خیلی از اوقات منبر می‌روم.

*داخل پرانتز بپرسم اینکه می‌گویند آقای شبیری به لحاظ سیاسی خیلی در واقع به طیف اصلاح طلب نزدیک هستند درست است؟

آقای شبیری زنجانی یک جمله بگویم، وقتی خدمت مقام معظم رهبری بودم و من به ایشان عرض کردم که آقا این کتاب جرعه‌ای از دریای ایشان را شما دیدید فرمودند بله سه جلد چاپ شده و آقای مختاری هم اینها را جمع آوری کرده و اینها هم نوشته‌های آقا نیست بلکه حرف‌های ایشان است و اینها را ضبط کردند و پیاده کردند. ایشان تامل کردند فرمودند آیت الله شبیری قیام شان قعودشان نشست و برخاست شان درس شان کلام شان همه مفید است و ایشان خیلی شروع کردند آقا از ایشان تعریف و بچه‌های آقا هم درس ایشان می‌رفتند بعد من آمدم قم خدمت آیت الله شبیری با هر دو بزرگوار ارتباط داشتیم با آقا روضه می‌رفتیم خدمت ایشان حرم از منبر آمدم پایین گفتم آقا دو سه شب قبل خدمت آقا بودم ایشان این طور فرمودند ایشان یک تاملی کردند عین عبارت یادم نیست ولی به این مضمون فرمودند سلام رساندند و فرمودند که به این تعبیر که ایشان هم در مدیریت بی نظیر هستند چنین تعبیری را ایشان راجع به آقا گفتند ایشان خیلی علاقه مندند به مقام معظم رهبری آقا منزل شان می‌آیند ایشان منزل آقا گاهی می‌روند ضمن اینکه جریان اصلاح طلب و جریان اصولگرا دو جریان درون نظام است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy