Monday, Nov 29, 2021

صفحه نخست » صدور حکم بازداشت برای روحانی نزدیک به جمهوری اسلامی + سند

far28.jpgرادیو فردا - رسانه‌های عرب‌زبان از صدور حکم بازداشت توسط دادگستری عراق برای یک روحانی نزدیک به ایران به اتهام «تروریسم» خبر می‌دهند.

بر اساس اسنادی که به‌دست این رسانه‌ها رسیده، حکم بازداشت حمید الحسینی، روحانی شیعه و رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در عراق، از نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران، از سوی دادگاه نجف صادر شده است.

حمید الحسینی متهم شده که در حمله موشکی دوم شهریور امسال به «کانون گفتمان ​الرافدین» در شهر نجف دست داشته است. این کانون غیردولتی است و برای توسعه دموکراسی فعالیت می‌کند.

حمله دوم شهریور به مرکز یادشده با آرپی‌جی انجام شد و باعث وارد آمدن خسارات مادی به ساختمان شد اما تلفات جانی در پی نداشت.

«کانون گفتمان ​الرافدین» همه ساله همایش‌های بین‌المللی را تحت عنوان «RCD Forum» در بغداد برگزار می‌کند که هدف از آن بررسی مدیریت دولتی و چالش‌های آن است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

حمید الحسینی، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در عراق، شهریورماه ۹۸ در یک سخنرانی در مسجد جمکران قم گفته بود که به باور او، «هر کاری در جهان تشیع بدون وجود ایران ابتر است و اکنون ایران اسلامی به جایگاهی رسیده که هر کاری بدون حضور این کشور در منطقه دنبال شود به نتیجه نخواهد رسید».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy