Sunday, Nov 28, 2021

صفحه نخست » تصویری: ذوق‌زدگی نماینده انقلابی از حضور در ورزشگاه رئال مادرید

realmadrid_112921.jpgنماینده مجلس در ورزشگاه مادرید؛ تکلیف فتوای علی خامنه‌ای و مصباح یزدی چیست؟

ایران وایر - توییت یک نماینده مجلس که برای ماموریت به اسپانیا سفر کرده، میان کاربران ایرانی در فضای مجازی واکنش‌برانگیز شده است.

«احمد نادری» نماینده مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در اجلاس «بین‌المجالس جهانی» به اسپانیا کرده، در حساب توییتری خود عکس‌هایی از حضورش در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» منتشر کرد و نوشت:

«امشب از نزدیک‌ و‌ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، برد زیبای رئال مادرید در مقابل سویا را شاهد بودم. مدتهای مدید بود که ورزشگاه نرفته بودم. کاش وقت بود تا مردم نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خونگرم بودند. هیچ نشانه ای از وندالیسم ندیدم.»

این توییت احمد نادری، نماینده‌ی «مجلس انقلابی» که با تصاویر زیر منتشر شده بود:

madrid.jpg

***

نمونه‌هایی از واکنش‌های اعتراضی توییتر در این باره:

سجاد عابدی: ‏پول بلیط از کجا پرداخت شده ؟
حق ماموریت چقدر دریافت می‌کنید؟
خانم‌ها چی؟ توی ورزشگاه بودن؟ کنار شما بودن یا قسمت خانم‌ها جدا بود
خواهشا شفاف‌سازی کنید

سجاد علی‌ملا: ‏کاش مجلس انقلابی یه سفر و حق مأموریت هم واسه من بزنه برم تایلند کل تایلند رو مردم‌نگاری کنم، قول میدم هیچ اثری از وندالیسم باقی نذارم.

ساها: ‏خب بچه‌ها من شغل مورد علاقم رو پیدا کردم، میرم نماینده مجلس می‌شم بعدشم می‌رم استمفوردبریج بازیای چلسی رو ببینم.

امیرمحمد بانکیان: ‏طرف تو پنجاه درصد رای گیری ها (ابتدایی ترین وظیفه نماینده) شرکت نداشته و حقوق گرفته حالا تو این شرایط با همون پول پاشده رفته مادرید استادیوم و با افتخار و فخر هم عکساشو منتشر کرده!

امیرو: ‏وندالیسم فقط خودتون که مملکت گل و بلبل تبدیل کردین به بیابون بی آب و علف.

محمدعلی خداوردی: ‏ما خیلی بدبختیم که گیر یه مسئولی مثل تو افتادیم...
مردم گیر نون شبشونن ،آقا از گردشاش عکس می‌زاره...

حداقل منتشر نمی‌کردی...

هَمید: ‏مثه شاهای قاجار که میرفتن اروپا حرف میزنه!

حامد: ‏مردم ایران دارن تو انواع مصائب دست و پا میزنن و غرق میشن اونوقت این عصاره فضائل جریان انقلاب با پول بیت المال رفته تو گرون ترین ورزشگاه تا بازی ببینه و به ریش ملت بخنده.
آقای جنتی این دست پخت شماست.

مهرنوش شفیعی: ‏گرچه معتقدم بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، اما نفهمیدم این حضور در استادیوم ورزشی چه نفعی برای فعالیت نمایندگی دارد.
گرچه به همان دلیل اول، کلا خیر است. اگر فقط کمک کند که نگاه کامل تری به جامعه مخاطب داشته باشید...

سحر نقدی‌پور: ‏ان‌شاءالله به‌چشم دیدین که حضور زنان باعث سستی و تزلزل حکومت اسپانیا نشده و عطف‌به چنین زاویه‌دید جدید و تجربه‌ای تلاش کنید در جایگاه وکالت ملت، درب‌های استادیوم‌های فوتبال را به‌روی زنان ایرانی بگشایید!
این حداقلی‌ترین آورده‌تان از این سفر با هزینه‌ی بیت‌المال برای ملت‌ست...

آقای نادری در حالی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حاضر شده بود که ورود زنان و مردان در کنار هم به این ورزشگاه آزاد است.

در هفته‌های اخیر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران و تلاش فدراسیون فوتبال ایران برای تن دادن به خواسته فیفا برای گشایش درهای ورزشگاه‌ها به روی زنان ایرانی واکنش نشان داده بودند.

در مهم‌ترین واکنش، «حسین جلالی»، عضو «کمیسیون فرهنگی» مجلس شورای اسلامی در واکنش به ارایه «طرح ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال» به مجلس یازدهم گفته بود آیت‌الله «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی با این طرح مخالف است و حضور زنان در ورزشگاه‌ها را «منافی شرع اسلام» می‌داند.

سال ۱۳۸۴ نیز «محمدتقی مصباح یزدی» از مجتهدین تشیع در واکنش به دستور «محمود احمدی‌نژاد» رئیس جمهوری وقت برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفته بود: «زن نمی‌تواند مرد را با بدن لخت نگاه کند. حرام است. همچنین بحث اختلاط و این حرف‌ها هم هست و این که می‌ریزند به هم و مفاسد بعدی دارد و مقدمه حرام است.»

او گفته بود حضور زن و مرد در کنار هم در ورزشگاه‌ها، فعل حرام است و باید از آن دوری کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

احمد نادری خود را در حساب توییتری‌اش به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، رئیس فراکسیون مقابله باآسیبهای اجتماعی، رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی و سخنگوی فراکسیون گام دوم معرفی کرده است. در بالای صفحه و بخش «هدر» عکسی از خودش و «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران نیز به چشم می‌خورد.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy