Tuesday, Nov 30, 2021

صفحه نخست » نامه‌ مسیح علی نژاد خطاب به سلبریتی‌های حکومتی

ئشسها_113021.jpgاینستاگرام مسیح علی نژاد - شما سلبریتی‌‌ها الان دقیقا کجا هستید؟ شما که در مورد چشمهای مجروح کشاورزان اصفهان ساکت شدید، شما که در صفحه‌تان یک کلمه در مورد اعدام ⁧ نوید افکاری⁩، شکنجه و قتل ⁧ بهنام محجوبی⁩، شلیک به مغز پویا بختیاری⁩ و قتل عام بیش از ۱۵۰۰ معترض آبان ننوشته‌اید ولی در سوگ ⁧ آزاده نامدارى⁩ انگشت اتهام‌تان را فرو کرده‌ بودید در چشم مردم و می‌گفتید شما مقصرید!


شما که برای هر مشکل و رنجی در ایران بارها به میلیون‌ها ایرانیِ آزار و شکنجه دیده گفتید: شما مقصرید، الان کجا هستید؟ تا به شما نقد می‌کتیم هم مدام می‌گویید ما را «قضاوت نکنید».

اتفاقا باید سلبریتی‌هایی را که انگشت در خون مردم می‌زنند نقد و قضاوت کرد.

باید کسانی مثل رامبد جوان را که از فقر مردم هم بالا می‌رود تا بگوید رژیم لاغری بگیرید شرمسار کرد.


باید رامبد جوان را که به مردم می‌گوید باید در داخل زیر فشار فقر و فقدان آزادهای اجتماعی مقاومت کرد اما خودش ‌همسرش برای خوشگذرانی راهی کانادا می‌شوند قضاوت کرد.


باید بهنوش_بختیاری را که از اعدام معترضان آبان دفاع می‌کند قضاوت کرد، باید کسی همانند شهاب حسینی که به دستبوسی خامنه‌ای می‌رود و می‌گوید مشکلات مردم به دست خارجی‌ها حل نمی‌شود ولی خودش در خارج کشور واکسن می‌زند قضاوت کرد. باید سلبریتی‌هایی که از قاسم سلیمانی قهرمان می‌سازند و برای مرگ فخری زاده مویه می‌کنند اما نشانی از مویه‌های مادران داغدار ایران در صفحه‌های شان نیست قضاوت کرد، باید سلبریتی‌هایی را که تا نوبت به همراهی با مردم در صف اعتراض می‌رسد می‌گویند «ما سیاسی نیستیم» اما تا فصل حمایت از سیاسیون می‌رسد ناگهان در صف انتخابات می‌ایستند قضاوت کرد. شما سلبریتی‌هایی که انقدر مقصریابِ خوبی هستید، چطور مقصران مسلح کشتار مردم در سراوان و نیزار را و‌اصفهان دیدید و هیچ نگفتید؟ چرا هیچ وقتی مقصران کشتار و ویرانی زندگی مردم را مورد عتاب و خطاب قرار نمی‌دهید؟


باید به تک تک کسانی که می‌گفتند مردم در خودکشی آزاده نامداری مقصر بودند گفت؛ الان چرا یقه‌ی مقصران مرگ و مجروح شدن مردم را نمی‌گیرید؟ انگشت اتهام تان را از چشم مردم در بیاورید. مردم را در همه‌ زمینه‌ها مقصر خواندن خیانت است.

پرسشگری، نقد و شرمسار کردن سلبریتی‌هایی که ریاکارانه تبدیل می‌شوند به بازوهای حمایتی یک حکومتِ ضد زنِ سرکوبگر، یک کنش مدنی مهم است که در تمام جنبش‌های جهانی از آن بهره می‌برند.

باید با صدای بلند گفت حکومتی که مردم را به قتل می‌رساند و شمایی که به جای ایستادن کنار مردم، کنار قاتلان می‌ایستید مقصر‌اید!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy