Wednesday, Dec 1, 2021

صفحه نخست » رونمایی از طرح کنگره آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های پهپادی ایران

arab30.jpgالعربیه - «کمیته امور خارجه» مجلس نمایندگان کنگره آمریکا طرحی ارائه کرد تا فعالیت‌های پهپادی ایران و نیروهای نیابتی آن و تمامی کسانی که در این باره به رژیم ایران کمک می‌کنند و خدمات می‌رسانند را مورد تنبیه قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره ایالات متحده، سه‌شنبه 30 نوامبر 2021، کمیته امور خارجه «قانون مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین ایران» را معرفی کرد تا مشخص کند تحریم‌های ایالات متحده علیه برنامه تسلیحات متعارف ایران شامل تامین، فروش یا انتقال پهپادها به ایران و خارج از ایران می‌شود.

این قانون همچنین بیان می‌کند که سیاست ایالات متحده این است که از دستیابی ایران و گروه‌های همسو با ایران به هواپیماهای بدون سرنشین، که می‌توانند در حملات علیه ایالات متحده یا شرکای آمریکا مورد استفاده قرار گیرند، جلوگیری کند.

بر اساس پیش‌نویس این طرح، پهپادهای مرگبار در دست «بزرگترین صادرکننده تروریسم جهان» امنیت ایالات متحده و صلح منطقه را به خطر می‌اندازد. حملات اخیر پهپادهای ایرانی علیه نیروهای آمریکایی، کشتی‌های تجاری، و شرکای منطقه‌ای، همراه با صادرات فناوری پهپادی به مناطق درگیری، تهدیدی جدی است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

قانون مقابله با پهپادهای ایرانی نه تنها قانون تحریم‌های کنونی ایالات متحده را با آیین‌نامه ثبت تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد هماهنگ می‌کند، بلکه سیگنالی قوی به جامعه بین‌المللی می‌فرستد مبنی بر اینکه ایالات متحده حمایت از برنامه هواپیماهای بدون سرنشین ایران را تحمل نخواهد کرد.

مایکل مک‌کال، نماینده تگزاس که از معماران این طرح است، در این باره می‌گوید: «تکثیر پهپادهای ایران کماکان آمریکا و متحدان ما را در سراسر خاورمیانه تهدید می‌کند. خواه این حملات توسط ایران، حوثی‌ها، گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران، یا هر نهاد دیگری که از سوی ایران حمایت می‌شود صورت گیرد، این حملات غیرقابل تحمل هستند.»

مک‌کال می‌افزاید: «مردم خاورمیانه، از جمله آمریکایی‌هایی که در آنجا زندگی می‌کنند، نمی‌توانند تحت حملات پهپادهای ایران در آزادی، ثبات، و رفاه زندگی کنند. با ارائه این طرح، ما می‌خواهیم به جهان این پیام را بفرستیم که آمریکا از هر ابزاری برای مقابله با برنامه پهپادی ایران و مجازات کسانی که علی‌رغم تأثیرات مخرب آن به همکاری با این کشور ادامه می‌دهند، استفاده خواهد کرد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy