Thursday, Dec 2, 2021

صفحه نخست » طرح سنای آمریکا برای مقابله با تلاش تهران برای خاموش کردن مخالفان حکومت در خارج

natio1.jpgایران اینترنشنال - مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی ساکن آمریکا، در توییتی اعلام کرد که نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه سنا روز پنج‌شنبه در واکنش به توطئه جمهوری اسلامی برای ربودن این روزنامه‌نگار، طرحی را برای مقابله با آزار و ترور مخالفان خارج از کشور از سوی جمهوری اسلامی ارائه خواهند کرد.

پاتریک تومی، عضو جمهوری‌خواه سنا، و بن کاردین، عضو دموکرات سنا، قرار است در نشستی خبری با حضور مسیح‌علی‌نژاد، درباره طرح خود توضیح دهند.

این طرح با هدف پاسخگو کردن جمهوری اسلامی در قبال سرکوب مخالفان، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران وضع می‌کند.

مسیح علی‌نژاد در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان خواستار دیدار با جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در ارتباط با تهدید جمهوری اسلامی علیه چهره‌های مخالف در خارج کشور شد.

او با اشاره به عدم امنیت فعالان و روزنامه‌نگاران ایرانی در خارج کشور گفت که جمهوری اسلامی حتی در آمریکا می‌تواند برای ربودن افراد اقدام کند.

علی‌نژاد از جو بایدن خواست یک اقدام قاطع انجام دهد و شخصا چنین اقداماتی را شدیدا محکوم کند.

این روزنامه نگار خطاب به دولت بایدن خاطرنشان کرد: «طرف شما رژیمی است که به راحتی هزار و ۵۰۰ نفر از مردم ایران را در اعتراضات کشت و من تنها صدای پدران و مادران کشته‌شدگان بودم و به همین دلیل دولت [ایران] از من وحشت دارد.»

او افزود: «حقوق بشر باید اولین مورد در دستور کار باشد. دولت آمریکا باید از ارزش‌های جهانی و غربی دفاع کند. پس آنها نباید حقوق بشر را زیر توافق هسته‌ای دفن کنند.»

وزارت دادگستری آمریکا در ۲۳ تیر ماه سال‌جاری در بیانیه‌ای از برنامه دستگاه‌های اطلاعاتی ایران برای ربودن مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار، از خاک آمریکا خبر داد.

بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، دستگاه اطلاعاتی ایران، دست کم از یک سال قبل در حال طراحی برای ربودن مسیح علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

افشای توطئه جمهوری اسلامی برای ربودن مسیح علی‌نژاد با واکنش‌های گسترده‌ای در آمریکا مواجه شد و مقام‌های ارشد دولت جو بایدن نیز این طرح را محکوم کردند.

پس از افشای این توطئه، وزارت دادگستری و مقام‌های آمریکایی گفتند که شماری دیگر از روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی در آمریکا و کانادا نیز از اهداف دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی بوده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy