Wednesday, Dec 1, 2021

صفحه نخست » قالیباف : بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به ارزش سال ۹۵ طرح نیمه‌کاره در کشور وجود دارد

ghalibaf.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس اسلامی ایران، تلویحاً اعتراف کرد که رانت در کشور بعضاً در قالب سیاست‌های حمایتی دولت از تولید صورت می گیرد. او گفت : "کسانی که سیاست‌های حمایتی از تولید را به رانت تبدیل می‌کنند مانند سلول‌های سرطانی هستند که... باید با آنها مقابله کنیم." وی در جای دیگری از سخانش گفت : "براساس قیمت سال ۹۵ بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در پروژه های نیمه کاره کشور رها شده که باعث تأسف است."

قالیباف که این سخنان را در کاشمر ایراد می کرد همچنین اعتراف کرد که قدرت مرکزی به تنهایی قادر به حل مشکلات اقتصادی کشور نیست. وی گفت : راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور "صرفاً در تهران نیست" و "ما به دنبال رفع موانع هستیم تا شهرستان ها و استان‌ها خودشان بتوانند کار کنند." قالیباف سپس افزود : "در شرایط فعلی همه باید به یکدیگر رحم کرده و عدالت را رعایت کنیم." او سپس افزود : اگر جلوی خلق پول بی پشتوانه و کسری بودجه گرفته شود مشکلات کشور قابل حل می شوند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

با این حال، کسری بودجۀ سال جاری به اندازۀ کل رقم بودجه یعنی چهارصد هزار میلیارد تومان است که دولت را به خلق پول بی پشتوانه واداشته است و از بدتر شدن وضعیت بودجه در سال آینده نیز حکایت می کند. قالیباف گفت : "لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را که در دولت قبل بود رد کردیم تا دولت آن را به نفع مردم تغییر دهد، اما آنچه که می خواستیم نشد." مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در هفتۀ جاری گفت که بودجۀ سال آینده نیز در وضعیت مشابه، یعنی با فرض ادامۀ تحریم ها یا در واقع با وجود کسری‌های هنگفت بسته شده است.

قالیباف به بحران آبی در کشور نیز اشاره کرد و گفت : برغم فرهنگ تاریخی استفادۀ بهینه از منابع آب، "امروز در این زمینه عقب تر از بقیه [کشورها] هستیم."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy