Saturday, Dec 4, 2021

صفحه نخست » اسرائیل: ایران باید هزینه اقدامات خود را بپردازد

3D6319D1-6FFB-42E1-920F-7E8949D171B3.jpegالعربیه فارسی

هاآرتص پیشتر نیز گزارش داده بود که مقامات اسرائیلی، آمریکا را درباره نحوه تعامل با مذاکرات هسته‌ای ایران سرزنش می‌کنند و به گفته یکی از مقامات اسرائیلی، واشینگتن از آنجایی که انتظار پافشاری تهران بر مواضع خود در این مذاکرات را نداشت، «گیج» شده بود.
بنت در اظهارات خود گفت که قدرت‌های جهانی‌ می‌باید پیش از سرگیری دور دیگری از مذاکرات وین، تهران را تحت فشار قرار دهند تا غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند.
او در این زمینه خاطرنشان کرد: «من از هر کشوری که در وین با ایران مذاکره می‌کند، می‌خواهم که موضعی محکم اتخاذ کرده و این نکته را برای ایران روشن کند که آن‌ها نمی‌توانند همزمان با انجام مذاکرات وین، به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهند.»
نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه افزود: «هر چیزی زمانی دارد. گاهی باید سکوت کرد و گاهی باید صحبت کرد. الان زمان صحبت‌کردن است.»
نفتالی بنت رویکرد ایران را «تهاجمی و قلدرانه» دانست و به گفته او، تهران به دنبال «باج‌خواهی» از آمریکاست تا بتواند با لغو تحریم‌ها به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده و منابع مالی برای فعالیت‌های تروریستی خود در جهان را تأمین کند.
داوید برنعه، رئیس «موساد» نیز روز پنج‌شنبه به واشینگتن سفر خواهد کرد تا اطلاعات جدیدی را درباره برنامه هسته‌ای ایرانی به مقامات آمریکایی ارائه دهد. او در این سفر، تاکید خواهد کرد که ذخایر اورانیوم ایران، این کشور را به قدرتی نظامی و هسته‌ای تبدیل خواهد کرد.
رئیس موساد به مقامات آمریکایی اعلام خواهد کرد که اسرائیل به‌‌رغم مذاکرات وین، عملیات خود را علیه برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

به دنبال توقف دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» در وین، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در اظهاراتی عنوان کرد که ایران می‌باید هزینه پیمان‌شکنی‌های خود را بپردازد.
به گزارش «هاآرتص» بنت، یک‌شنبه، 5 دسامبر، در نشست هفتگی هیئت دولت این کشور با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص غنی‌سازی اورانیوم در ایران گفت، اسرائیل می‌باید از فرصت به‌وجود آمده در دور جدید مذاکرات استفاده کند و «به دوستان آمریکایی گفت که اکنون دقیقاً زمان استفاده از ابزارهای مختلف[در قبال ایران] است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy