Saturday, Dec 11, 2021

صفحه نخست » کانادا یک ایرانی ۸۵ ساله را به جرم همکاری با ساواک به ایران مسترد کرد

اداره مهاجرت کانادا یک ایرانی ۸۵ ساله به نام میرزاعلی واعظ‌زاده را به جرم عضویت در ساواک به ایران مسترد کرد

savak.jpg

رادیو فردا - شبکه «سی‌بی‌سی» کانادا روز جمعه در گزارشی هویت این فرد را میرزاعلی واعظ‌زاده، ۸۵ ساله، عنوان کرد و خبر داد که او در پی رد چند باره درخواست اقامتش از سوی اداره مهاجرت کانادا، روز پنج‌شنبه، ۱۸ آذر، به ایران بازگردانده شده است.

اداره مهاجرت کانادا دلیل رد درخواست اقامت آقای واعظ‌‌زاده را همکاری او با سازمان ساواک (سازمان امنیت و اطلاعات ایران) از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۹ عنوان و اعلام کرده است که او در طول این مدت پرونده حدود ۲۰ هزار نفر را بررسی و هشت هزار نفر را به مقامات بالاتر از خود در این سازمان ارجاع داده است.

آقای واعظ‌زاده در حالی به ایران بازگردانده شده که به خانواده او حتی فرصت خداحافظی هم داده نشده است.

***

مقامات ایران هنوز به این موضوع واکنشی نداشتند و تاکنون خبری درباره وضعیت آقای واعظ‌زاده پس از اخراج از کانادا منتشر نشده است.

خانواده آقای واعظ‌زاده با اشاره به وضعیت سلامت و کهولت سن او، به‌شدت نگران بازداشت، شکنجه و اعدام او هستند.

اقدام دولت کانادا در بازگرداندن این تبعه ایران واکنش منفی عده قابل توجهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته که انتقاد می‌کنند این کشور «بهشت مقامات فاسد» جمهوری اسلامی است که پرونده حقوق بشری غیرقابل دفاعی دارند، اما از کانادا اخراج نمی‌شوند.

درخواست اقامت آقای واعظ‌زاده که از سال ۱۳۷۶ به همراه خانواده‌اش در کانادا به‌سر می‌برد، بارها از سوی اداره مهاجرت این کشور رد شده و او سال‌ها بدون وضعیت مشخص در این کشور زندگی می‌کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این در حالی است که همسر او از سال ۱۳۸۲ اقامت دائم این کشور را دریافت کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy