Saturday, Dec 11, 2021

صفحه نخست » متن سخنان صریح دو عضو انجمن تهران در دیدار با محسنی اژه‌ای

women_121021.jpgدو نماینده‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در دیدار ۱۵ آذرماه با رئیس قوه‌ی قضاییه به نشانه‌های رویکرد سیاست زدایی از دانشگاه اشاره کرده‌اند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، مطهره گونه ای، دبیر فرهنگی این تشکل دانشجویی در این دیدار گفت:

دانشجو موذن جامعه است، این جمله آن‌قدر کلیشه‌ی محافل پوشالی به اصطلاح هواخواه حقوق دانشجو شده است که از محتوای آن غافل مانده‌ایم.

شاید امروز هزارمین بار است که از ورود نهادهای امنیتی به دانشگاه سخن می‌گوییم به عبارتی همان برنامه سیاست زدایی از ارکان دانشگاه که یکی از ابزارهای آن، سرکوب فعالیت‌ها و فعالین دانشجویی است.

احضارهای تلفنی که نقض محرز قانون است، به صورت بی شمار و فراگیر حتی در مورد اعضای تشکل قانونی یعنی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که قدمت آن بیش از جمهوری اسلامی است و ان‌شاءالله خواهد بود، رخ داده است. این احضارها از سوی نهادهای خارج از دانشگاه از جمله پلیس امنیت، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه پاسداران و در نهایت ندامتگاه اوین با کد « گفتگو» و « تبیین فضای کنونی» و با هدف پرونده‌سازی صورت گرفته‌اند. احضارها عمدتا مملوء از تهدید به فرستادن پرونده به دادرسی هستند که چه بسا مجاری قانونی بتوانند راهگشای این معضل باشند.

سناریوهای مختلفی از جمله مورد اخیر که ذکر شد برای به انزوا کشیدن قدیمی‌ترین، پاک‌ترین و غیر وابسته‌ترین تشکل (حقیقتا دانشجویی) به کار رفته و می‌رود اما هیچ‌گاه به بار نخواهد نشست.

ما نماینده‌ی دانشجویانی نیز هستیم که در جلساتی این‌چنین، غایبانی همیشگی‌اند. دانشجویانی که احکام سنگین برای فعالیت‌های مدنی و سیاسی خود دریافت نموده‌اند؛ دانشجویانی که با رمز « نقص پرونده» از تحصیل محروم گشته‌اند؛ دانشجویانی که هرگاه صدایی می‌یابند به محاق می‌روند و خاموششان می‌کنند.

از سویی دیگر، ارگان‌های نظامی خواه در قالب تشکل‌های رسمی ( که بار واژه تشکل بر دوش ایشان سنگینی می‌کند) و خواه در قالب نیروهای سازمان‌یافته که در فضای مقدس دانشگاه برای زیرپا گذاشتن نفس مطالبه‌گری و کنشگری فعالیت می‌کنند، از دلایل عمده رخوت دانشگاه و سیاست‌زدایی از فعالیت‌های آن هستند.

مسکوت ماندن پرونده‌های آبان ۹۸، قوه قضائیه را ملزم به پاسخگویی روشن در این مورد می‌کند یادآور می‌شویم که مطالبه‌گری این جنایت توسط کسانی که در مقابل چشمان ما در آن روزهای تاریک، داعیه دار و طلایه‌دار سرکوب شهروندان بوده‌اند، مردم آگاه را فریب نخواهد داد ( که این روند به کرات و حتی در مورد اعتراضات اخیر اصفهان رخ داد و سعی به مصادره آن کرده‌اند. سخن را کوتاه کرده و از اطاله کلام پرهیز می‌کنیم. « أفضَلُ الجِهادُ كَلِمَةُ عَدلٍ عِندَ إمامٍ جائرٍ »

مهرداد نصر، دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز در این دیدار گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

جریانی عظیم در دانشگاه در پی سیاست زدایی از تمام فعالیت های دانشجویان است و این در تضاد و تقابل با سخن بنیانگذار کبیر انقلاب قرار دارد که می فرمایند:«دانشگاه مبدا تحولات است». دانشگاه باید افق های جدیدی را پیش روی جامعه و نظام (سیاسی) قرار دهد.

این هدف مهم همانطور که توضیح داده شد با احضارهای متعدد از سوی نهادهای متنوعی صورت می پذیرد. تا جایی که فعالیت های تشکل های دانشجویی را تحت الشعاع قرار می دهد.

از این رو خواستار پیگیری جدی این مساله از سوی قوه‌ی قضاییه هستیم.

مساله‌ی دیگر که سالهاست رسیدگی به آن مغفول و مسکوت مانده، رفع حصر نخست وزیر حضرت امام(ره)، جناب آقای مهندس میرحسین موسوی که بیش از ده سال به طول انجامیده است، می‌باشد. از جنابعالی خواستاریم به پیگیری این موضوع نیز بپردازید.


حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در این دیدار گفت «زیبنده نیست این تعداد زندانی داشته باشیم. فرد زندانی، خانواده او و اقوام او پس از زندانی شدن با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و آینده کاری این فرد تحت الشعاع قرار می‌گیرد». متن کامل سخنان او را در لینک زیر می‌خوانید:



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy