Sunday, Dec 12, 2021

صفحه نخست » بن‌بست در وین و تشدید تنش احتمالی غرب علیه ایران

7BD0B9FA-AA89-4E1C-95E9-4D3C740D5710.jpegالعربیه فارسی

منابع مطلع در گفت‌وگو با «العربیه» فاش کردند که مذاکرات هسته‌ای در وین به دلیل اصرار هیئت ایرانی بر خواسته‌های خود به بن‌بست رسیده است.
این منابع شنبه، 11 دسامبر، همچنین گفتند که هیئت ایرانی در مذاکرات وین سطحی از تعهدات هسته‌ای را مطرح می‌کند که بسیار کمتر از تعهدات «برجامی» است.
خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد کشورهای اروپایی به این اجماع نظر رسیدند که دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران ممکن است، اما زمان به سرعت رو به پایان است.
منابع مطلع در گفت‌وگو با «العربیه» افزودند که همزمان با آن هیئت ایرانی خواهان بازنگری کلی در متن توافقات شش دور پیشین مذاکرات وین است.


این منابع آگاه دلیل به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را اصرار هیئت ایرانی بر خواسته‌های خود دانسته و فاش کردند طی دو روز آینده در صورت عدم تغییر در این موضع‌گیری‌ها انتظار می‌رود شاهد تشدید تنش‌های غرب علیه ایران باشیم.
طبق گفته‌های این منابع با ادامه این وضع در صورت عدم تغییر موضع تهران، ممکن است رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، در مذاکرات وین شرکت نکند.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز گفت که نشست هماهنگی اعضای برجام،‌ بدون حضور ایران، به منظور تبادل نظر درباره تحولات جاری در وین تشکیل شد.
از سویی آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه جدید آلمان نیز ضمن تاکید بر این‌که هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای با ایران حاصل نشده، گفت به تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهیم.
از سوی دیگر علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین با بیان این‌که موضوعات اختلافی 6 دور مذاکره قبلی در وین هنوز حل نشده و همچنان روی میز است، تصریح کرد که ایران چیزی کمتر از «برجام» را نخواهد پذیرفت.
منابع دیپلماتیک جمعه به «العربیه» گفتند که هیئت ایرانی در مذاکرات اتمی وین هنوز مواضع خود را تغییر نداده است. این مواضع ایران از سوی دیگر هیئت‌های مذاکره‌کننده غیرقابل پذیرش، ناامید کننده و زیاده‌خواهی توصیف شده که مذاکرات هسته‌ای در وین را به بن‌بست کشانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy