Sunday, Dec 12, 2021

صفحه نخست » ایران و عربستان سعودی در اردن نشست امنیتی برگزار کردند

Iran_Saudi.jpg رادیو زمانه ـ خبرگزاری دولتی اردن از برگزاری نشست امنیتی میان کارشناسان عربستان سعودی و ایران در امان خبر داد.

خبرگزاری دولتی اردن (Petra) دوشنبه ۲۲ آذر / ۱۳ دسامبر گزارش داد، کارشناسان سعودی و ایرانی در یک نشست امنیتی در امان پایتخت اردن شرکت کردند و در آن اقدامات اعتمادسازی بین رقبای منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یک دیپلمات ارشد ایرانی به رویترز گفت هیچ مقام ایرانی در این نشست که به‌گفته خبرگزاری دولتی اردن به میزبانی مؤسسه عربی مطالعات امنیتی برگزار شد، شرکت نکرده بود.

این دیپلمات گفت: «آن‌چه در امان برگزار شد، یک نشست رسمی نبود. البته چنین دیدارهایی بین دانشگاهیان برای درک بهتر واقعیت‌های بین دو کشور مفید است.»

عربستان سعودی در مورد گفت‌وگوهای امنیتی امان اظهار نظر نکرده است.

👈 مطالب بیشتر در رادیو زمانه

خبرگزاری اردن نوشته است که دو طرف در این نشست مسائل امنیتی و فنی با تمرکز بر جلوگیری از تهدیدهای موشکی و حملات و اقدامات فنی برای اعتمادسازی میان طرفین، به‌طور مشخص در مورد برنامه هسته‌ای ایران و همکاری در زمینه سوخت هسته‌ای و برخی مسائل دیگر گفت‌وگو کردند.

ایمن خلیل، دبیرکل مؤسسه عربی مطالعات امنیتی گفت احترام متقابل بر این نشست حاکم بود که نشان‌دهنده تمایل متقابل دو طرف به توسعه روابط و تقویت ثبات منطقه است و بر شکوفایی ملت‌های منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

خلیل افزود به‌زودی نشست‌های بیشتری بین ایران و عربستان سعودی برای پیگیری مسائل این گفت‌وگو و تدوین جزئیات آن برگزار خواهد شد.

مؤسسه عربی مطالعات امنیتی در خاورمیانه مسائل مربوط به سلاح‌های کشتار جمعی، تحریم سلاح هسته‌ای و امنیت هسته‌ای را پیگیری می‌کند.

ریاض و تهران مذاکرات مستقیم خود را در سال جاری در چهار دور با میانجی‌گری عراق در این کشور برگزار کرده‌اند.

عربستان سعودی این مذاکرات را صمیمانه اما کُند توصیف کرده است، در حالی که یک مقام ایرانی در ماه اکتبر گفت دو طرف «مسیر خوبی» را طی کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy