Thursday, Dec 16, 2021

صفحه نخست » چگونه "پرنس جان" اولین جرعه جام زهر را در وین سر کشید

kooche_121621.jpgیک روز پس از توافق جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین‌های جدید در سایت کرج، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت دوربین‌های جدید پس از بررسی امنیتی و قضایی نصب می‌شوند.

روزنامه کیهان نوشت، منابع رسمی ‌از توافق ایران و آژانس درباره فعالیت دوباره دوربین‌های نظارتی در سایت هسته‌ای کرج خبر دادند. توافقی که در وضعیت فعلی، می‌توان آن را امتیازی سؤال‌برانگیز و نالازم خواند.

***

کیهان به توافق ایران و آزانس هسته ای واکنش منفی نشان داد و آن را امتیاز گیری طرف مقابل دانست که دادن آن از سوی ایران، نالازم بود.

روزنامه کیهان در گزارشی به توافق ایران با آزانس برای نصب دوربین ها در سایت کرج انتقا کرد و با بر شمردن خرابکاری‌ها، از جمله علیه تاسیسات هسته ای تسا در کرج در سال گذشته نوشت: «منابع رسمی ‌از توافق ایران و آژانس درباره فعالیت دوباره دوربین‌های نظارتی در سایت هسته‌ای کرج خبر دادند. توافقی که در وضعیت فعلی، می‌توان آن را امتیازی سؤال‌برانگیز و نالازم خواند.»

کیهان در بخشی از این گزارش نوشت: «پس از گذشت حدود شش ماه و در حالی که مذاکرات برجامی در وین بار دیگر از سر گرفته شده و طرف غربی همچنان بر مواضع زیاده‌خواهانه خود پافشاری می‌کند، در اقدامی سؤال‌برانگیز درباره نظارت بر مرکز تسا به آژانس امتیاز داده شده است.»

کیهان افزود: «این امتیاز در حالی به آژانس داده شده است که طی حدود یک سال اخیر دانشمند برجسته هسته‌ای کشور - شهید محسن فخری‌زاده - ‌ترور شده و علاوه بر تسا، چند خرابکاری دیگر نیز علیه تاسیسات هسته‌ای کشورمان صورت گرفته است.»

بیشتر بخوانید:

به گزارش رادیو فردا به دنبال انتقاد برخی جناح‌ها در جمهوری اسلامی از موافقت تازه مقام‌های دولت ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مقام‌های سازمان انرژی اتمی ایران روز پنج‌شنبه، ۲۵ آذر، در پی توجیه و توضیح این تصمیم برآمدند.

به دنبال حمله به تاسیسات تِسا در کرج در تیرماه امسال که به اسرائیل نسبت داده شده، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر تعویض چهار دوربین‌ در این تاسیسات دچار اختلاف شدند، اما آژانس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این ارتباط با ایران به توافق رسیده است.

اما روزنامه کیهان که مدیر آن از سوی رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شده، روز پنج‌شنبه این موافقت را «اقدامی سؤال‌برانگیز» نامید و از توافق ایران با آژانس با عنوان «امتیاز در ازای خرابکاری» و «هدیه به مثلث فشار» یاد کرد.

موضع روزنامه کیهان توسط عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تکرار شده است.

در واکنش به این انتقادها، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز پنج‌شنبه گفت این تصمیم به این خاطر گرفته شده است که «هیچ بهانه‌ای به دست دشمنانی که تلاش می‌کنند از رسیدن تیم مذاکره‌کننده ایرانی به هدف خود که همان لغو تحریم‌هاست جلوگیری کنند» داده نشود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

با وجود این‌که ایران بیش از پنج ماه است از دسترسی آژانس به دوربین‌هایش در تاسیسات تِسا در کرج جلوگیری کرده، محمد اسلامی در ادامه سخنانش «عناصر بدخواه» را متهم کرد که «به صورت مرتب با عملیات روانی و دروغ‌پردازی می‌خواهند القا کنند که آژانس از فعالیت‌های ایران مطلع نیست.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy