Saturday, Dec 18, 2021

صفحه نخست » روزنامه شرق نامه‌ محرمانه رد صلاحیت شورای نگهبان به علی لاریجانی را منتشر کرد

A2198BB4-A9E3-4B9E-9C8A-3441688744D1.pngایران اینترنشنال

به دنبال انتشار تصویری در شبکه‌های اجتماعی با عنوان نامه شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی، وبسایت روزنامه شرق نیز روز شنبه متن کامل نامه ۲۷ مهر لاریجانی به شورای نگهبان را منتشر کرد که در آن دلایل این شورا را «نادرست و نوعی بهانه‌گیری سطح پایین» خوانده است.

در تصویری که روز شنبه از یک نامه با سربرگ شورای نگهبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی مواردی از قبیل مواضع سیاسی در سال ۸۸، حمایت از افراد رد صلاحیت شده و عدم ساده زیستی اعلام شده بود.

اقامت یکی از فرزندان در آمریکا و اقامت یکی از منسوبین درجه یک در بریتانیا و مداخله یکی از فرزندان در قراردادهای مجلس نیز از دیگر دلایل رد صلاحیت لاریجانی اعلام شده بود.

شورای نگهبان به انتشار این تصویر واکنشی نشان نداد اما ساعاتی بعد وبسایت روزنامه شرق متن کامل نامه اعتراض لاریجانی به شورای نگهبان را که ۲۷ مهر به این شورا نوشته شده بود منتشر کرد.

لاریجانی در این متن موضوعاتی از قبیل اقامت فرزندش در آمریکا، سفرهای مکرر خانواده‌اش و عدم ساده زیستی را «دروغ» خوانده است.

رییس سابق مجلس همچنین دخالت داشتن فرزندش در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس را رد کرده و نوشته «آقایان تدارکاتچی اطلاعات» آن‌قدر عجله داشتند که در روز آخر اتهام «شراکت پسرم با پسر غلامحسین کرباسچی» را مطرح کردند در حالی که کرباسچی پسر ندارد.

همچنین به نوشته لاریجانی، حمایت از افراد رد صلاحیت شده و «سهیم بودن در بخش‌هایی از نابسامانی در وضع نامطلوب موجود در دولت مستقر» نیز جزو دیگر دلایل رد صلاحیت او اعلام شده است.

بر اساس این نامه، نظرات لاریجانی درباره توافق هسته‌ای نیز یکی دیگر از دلایل رد صلاحیت او بوده است.

پس از رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، صادق لاریجانی، برادر او و عضو شورای نگهبان، نهادهای امنیتی را به دادن «گزارش‌های خلاف واقع» درباره نامزدها متهم کرد.

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در مصاحبه‌ای که در روزهای اخیر منتشر شد گفته است علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری به اتهام «عدم التزام به اسلام» رد صلاحیت شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy