Thursday, Dec 23, 2021

صفحه نخست » نیروی دریایی آمریکا سلاح‌های قاچاق ایران را توقیف و کشتی حامل آنها را غرق کرد

selah.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - نیروی دریایی آمریکا سلاح‌های توقیف شدۀ ایران را در دریای عمان به ناوشکن موشک انداز "یو اس اس اوکین" منتقل کرد و کشتی حامل سلاح‌های قاچاق را به دلیل خطرناک بودن آن برای کشتیرانی تجاری غرق و سرنشینان آن را به یمن منتقل کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، نیروی دریایی آمریکا یک محمولۀ قاچاق سلاح‌های ایران را در شمال دریای عمان در نزدیکی سواحل این کشور و پاکستان کشف و ضبط کرد. در این اقدام، نیروی دریایی آمریکا ۱۴۰۰ قبضه کلاشنیکوف و بیش از ۲۲۶ هزار فشنگ کشف کرد. این سلاح‌ها در یک کشتی ماهیگیری و به مقصد یمن جاسازی شده بودند.

کشورهای غربی و سازمان ملل مکرراً جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کنند که به طور مخفیانه و قاچاق سلاح و تجهیزات غیرقانونی وارد یمن می‌کند و به این ترتیب به جنگ خونین این کشور استمرار می‌بخشد و به حوثی‌ها امکان می‌دهد به روی عربستان موشک و پهپاد پرتاب کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در پی کشف و ضبط محمولۀ اخیر نظامی به مقصد یمن، نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که "ارسال، فروش و انتقال مستقیم یا غیرمستقیم اسلحه به حوثی‌های یمن ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و مجازات‌های آمریکا است. "



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy