Sunday, Dec 26, 2021

صفحه نخست » ادعای جدید درباره اموال و خانه علی لاریجانی

larijani_122621.jpgایران وایر - منصور حقیقت پور، مشاورعلی لاریجانی گفته که یک دقیقه هم وی را در حال فعالیت اقتصادی ندیده و لاریجانی هر چه دارد از اموال پدرش است.

اظهارات این فرد نزدیک به لاریجانی به دنبال انتشار نامه رد صلاحیت وی در انتخابات ریاست جمهوری بیان می‌شود که در آن علی لاریجانی به عدم رعایت اصل ساده زیستی متهم شده بود.

حقیقت‌پور مدعی شده است: «بنده ۸ سال با لاریجانی همکاری کردم و او را حتی یک دقیقه در فضاهای اقتصادی شخصی مشاهده نکردم. لاریجانی هر چه دارد از اموال پدرش است کما اینکه او در خانه‌ای که از پدر به ارث بُرده، زندگی می‌کند و از طرفی هم عضو هیئت علمی دانشگاه است و از آنجا حقوق می‌گیرد.»

این نماینده سابق مجلس همچنین گفته: «طبق قانون رئیس جمهور باید رجل سیاسی، مدیر و مدبر باشد اما قانون نگفته که همسر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به سفر زیارتی رفته یا خیر و یا در قانون نیامده که فرزند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برای تحصیل به خارج از کشور برود یا خیر.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

روز شنبه ۲۷ آذر تصاویری از نامه شورای نگهبان به علی لاریجانی مبنی بر دلایل رد صلاحیت این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

این نامه دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی را این چنین بر شمرده بود: «سهیم بودن رئیس سابق مجلس در بخش‌هایی از نابسامانی و وضع نامطلوب موجود در دولت دوازدهم، عدم رعایت اصل ساده زیستی، سفر های متعدد علی لاریجانی به خارج از کشور از جمله اروپا و آمریکا و اقامت فرزند دیگرش در آمریکا، و اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه یک وی در انگلیس، مداخله یکی از فرزندان لاریجانی در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس شورای اسلامی در زمان ریاستش بر مجلس، حمایت از افراد رد صلاحیت شده و دفاع از عملکرد آنها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود و مواضع سیاسی و اظهارات در موضوعات و مقاطع مختلف از جمله فتنه سال ۱۳۸۸.»

علی لاریجانی در پاسخ و در نامه‌ای مبسوط مدعی شده بود در ملک پدری خود در قلهک از پیش از انقلاب زندگی می‌کند و فرزندش برای تحصیل به آمریکا رفته و قصد اقامت ندارند. وی همچنین مدعی شده بود همسرش دو بار به انگلستان سفر کرده که یک بار برای مسایل پزشکی بود و یک بار برای سر زدن به بچه‌هایش.

در سال‌های گذشته موارد متعددی از فساد اقتصادی مربوط به برادران لاریجانی در ایران مطرح شده است.

صادق لاریجانی، رییس سابق قوه قضاییه متهم به سواستفاده از ۶۳ حساب بانکی مربوط به قوه تحت فرمانش بود و شماری از نزدیکان او از جمله اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه ایران به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شدند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق نیز، در جلسه علنی ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ مجلس، تصویر و صدای ضبط شده فاضل لاریجانی، یکی دیگر از برادران لاریجانی را پخش کرد که با توقع دریافت رشوه، از سعید مرتضوی می خواست او را به بابک زنجانی وصل کند تا مشکلات قضایی احتمالیش در آینده را از طریق «اخوی» حل کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy