Friday, Dec 31, 2021

صفحه نخست » احتمال اخراج یک مخالف جمهوری اسلامی و اعضای خانواده‌اش از ترکیه

family_123021.jpgایران وایر - سازمان حقوق بشر اهواز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالخضر دورقی»، پناهنده ایرانی در ترکیه، به همراه خانواده‌‌اش در معرض خطر دیپورت به ایران قرار گرفته‌ است.

در بیانیه سازمان حقوق بشر اهواز آمده است که عبدالخضر دورقی، پس از شرکت در اعتراضات مردمی سال ۱۳۸۴، توسط دستگاه قضایی ایران به زندان محکوم شده بود.

بر اساس این بیانیه، آقای دورقی سال ۲۰۰۹ از ایران فرار کرد و به کویت رفت و پس از فشارها برای بازگرداندن او به ایران، سال ۲۰۱۴ به ترکیه رفت و اکنون به همراه همسر، پنج دختر و دو پسرش در ترکیه زندگی می‌کند.

سازمان حقوق بشر اهواز می‌گوید اگر این فعال سیاسی به ایران به صورت اجباری بازگردانده شود، در «معرض خطر جدی اعدام» قرار خواهد گرفت و به همین دلیل از نهادهای حقوق‌بشری خواسته شده است که از دیپورت او به ایران جلوگیری شود.

در بیانیه سازمان حقوق بشر اهواز همچنین آمده است عبدالخضر دورقی، از اعضای باسابقه حزب «تضامن دموکراتیک الاهواز» است. این حزب یک سازمان سیاسی و مخالف رژیم حاکم بر ایران است.

این حزب در مرامنامه خود نوشته است که مخالفت تروریسم و خشونت است و خواهان ایجاد «سیستم فدارلیسم» است ولی حکومت ایران این گروه را «تجزیه طلب» می‌داند و در گزارش رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران از آن به عنوان «گروه تروریستی» نام برده شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سازمان حقوق بشر اهواز در پایان بیانیه خود از تمامی کنشگران حقوق بشر درخواست کرده است از طریق مکاتبه با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ژنو، خواهان تسریع در رسیدگی به پرونده پناهندگی عبدالخضر دورقی شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy