Friday, Dec 31, 2021

صفحه نخست » خرید هواپیماهای سوخت‌رسان برای حمله به ایران است

isr_123121.jpgایران وایر - در پی اعلام خرید دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان توسط وزارت دفاع اسرائیل از آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله اسرائیل به ایران و استفاده از این هواپیماها در حملات هوایی به تاسیسات اتمی ایران، شدت گرفته است.

روز جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰، وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرده که با امضای قرارداد خرید، قرار است ۱۲ هلی‌کوپتر سی‌اچ-۵۳کی شرکت لاکهید مارتین و دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان کی‌سی-۴۶ شرکت بوئینگ، از آمریکا بخرد.

وزارت دفاع اسرائیل، گفته است که این قرارداد به منظور ارتقای توان نیروی هوایی این کشور است و قرار است ۶ هلی‌کوپتر دیگر هم از کشورهای دیگر تهیه کند.

ارزش این قرارداد بیش از ۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

همچنین بنا به گفته یکی از مقامات وزارت دفاع اسرائیل، هلی‌کوپترها تا سال ۲۰۲۶ و دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان تا سال ۲۰۲۵ به اسرائیل تحویل داده خواهند شد.

همزمان با انتشار این خبر، رسانه‌های اسرائیل گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی اسرائیل برای استفاده از این هواپیماها برای حملات احتمالی علیه تاسیسات اتمی ایران را مطرح کرده‌اند.

این در حالیست که پیش از این «تومر بار»، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل، گفته بود که اگر لازم باشد، نیروی هوایی اسرائیل می تواند بلافاصله به تاسیسات اتمی ایران حمله کند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

فرمانده تجهیزات نیروی هوایی اسرائیل نیز در اظهارنظری مشابه، روز جمعه گفته است که توانایی فعلی سوخت‌رسانی نیروی هوایی این کشور برای ماموریت‌های آن کافی است.

پیش از این، جروزالم پست چاپ اسرائیل، در خبری نوشته بود که وزیر دفاع اسرائیل، مقامات آمریکا را در جریان جدول زمانی حمله احتمالی به ایران قرار داده و مقامات آمریکا با این برنامه مخالفتی نکرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy