Friday, Dec 31, 2021

صفحه نخست » وعده ابراهیم رئیسی، به آیت‌الله‌های قم

qom_123121.jpgرادیو زمانه - ابراهیم رئیسی (عضو هیئت مرگ کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷) در قامت رئیس دولت جمهوری اسلامی به قم سفر و در آنجا با تعدادی از مراجع مذهبی همسو با حاکمیت دیدار کرده است. در تصاویر و خبرهایی که رسانه‌های داخلی ایران منتشر کرده‌اند، رئیس دولت به دیدار جوادی آملی هم رفته است؛ مرجع تقلیدی که چندی قبل حملات نزدیکان دولت به او حاشیه‌ساز شده بود. جوادی آملی در این دیدار به رئیسی گفته برای «زندگی با کرامت» مردم فکری بکند. او اداره «کمیته امدادی» کشور را «خلاف کرامت انسانی» دانسته و افزوده است: «مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند». جوادی آملی همچنین در باره روابط خارجی جمهوری اسلامی خطاب به رئیسی گفته «ما هرگز در را به روی خود نمی‌بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می‌کنیم.». او در ادامه افزوده است «پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.».

ابراهیم رئیسی هم که از زمان آغاز به کار وعده کرده نرخ تورم را کنترل کند، با تکرار همان سخنان گفته که دولت او همه تلاشش را برای بهبود معیشت به کار می‌گیرد. او در دیدار با نوری همدانی گرانی های اخیر را به «تصمیمات نادرستی» که در دولت گذشته گرفته شد، نسبت داده و ادعا کرده است که دولت او برای کنترل تورم «اقداماتی انجام داده و همچنین برخی فعالیت‌های تورم‌زا را متوقف کرده است».

رئیسی در دیدار با مکارم شیرازی هم ادعا کرده که کسری بودجه همانند قبل با استقراض از بانک مرکزی جبران نمی‌شود و «دولت در دو جبهه خنثی سازی و رفع تحریم ها فعالیت می‌کند و با فعالسازی ظرفیت های کشور امکان رسیدن به رشداقتصادی ۸ درصد وجود دارد.» او خرابکاری در جایگاه‌های توزیع سوخت را هم یک «فتنه عظیم که دشمنان تدارک دیده بودند» خوانده و ادعا کرده است اعتماد مردم به دولت مانع آن شد. نظارت بر عمل‌کرد بانک‌ها از دیگر توصیه‌های مراجع تقلید به رئیس دولت سیزدهم بوده است. رئیسی در سفر به قم به دیدار علوی گرگانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و سبحانی رفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy