Saturday, Jan 1, 2022

صفحه نخست » علی کریمی رئیس سابق فدراسیون فوتبال را لو داد/ افشاگری باورنکردنی درباره اقدام عجیب علیه مهدوی کیا!

karimi.jpgعلی کریمی مدعی شد مهدی تاج خودش را به جای مهدی مهدوی‌کیا برای عضویت در کمیته مسابقات فیفا معرفی کرده است.

خبرورزشی - مهدی تاج که اردیبهشت ماه ۹۵ به ریاست فدراسیون فوتبال ایران رسید، ۹ ماه بعد در بهمن ماه همان سال عضو کمیته مسابقات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شد و توانست یکی از کرسی‌های این کمیته را برای خود کند.

کریمی که از کارشناس‌های برنامه ۱۱ است در قسمت اخیر این برنامه با اشاره به مسئله معرفی افراد برای کسب کرسی‌های بین‌المللی در کمیته‌های AFC و فیفا درباره نحوه حضور مهدی تاج در کمیته مسابقات فدراسیون جهانی فوتبال گفت: «آن زمان فیفا نامه زده و نظرشان روی مهدی مهدوی‌کیا بود، اما آقای تاج خودش را معرفی کرده است. امیدوارم فیفا از تجریبات ایشان - مهدی تاج - استفاده کامل را ببرد».

Snap637351.jpg

مهدی تاج در کنار اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال

بشتر بخوانید،

علی کریمی: مهدی تاج، نام خودش را به جای مهدوی‌کیا به فیفا داده بود

karimi_010122.jpgایران وایر - «علی کریمی» ستاره سابق فوتبال ایران، در برنامه ۱۱ که از شبکه خانگی به نمایش درمی‌آید، گفته است «مهدی تاج» رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، نام خود را به جای «مهدی مهدوی‌کیا» برای حضور در کمیته مسابقات فدراسیون جهانی فوتبال داده بود.

نخستین بار «ایران وایر» پانزدهم شهریور سال ۱۳۹۹ در گزارشی اختصاصی، خبر داده بود که سال ۱۳۹۵ «مهدی تاج» نامه‌ای که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال برای «مهدی مهدوی‌کیا» ارسال شده بود را پنهان کرد تا خودش به جای او وارد ساختمان فیفا شود.

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال به ایران وایر خبر داده بود که مهدی تاج، در مکاتبه‌‌ای دروغین و پنهانی با سران فدراسیون جهانی فوتبال گفته بود مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگویی شفاهی که با مدیران فدراسیون فوتبال ایران داشته، اعلام کرده است میلی برای عضویت در کمیته‌های فیفا ندارد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این نخستین بار است که یکی از شخصیت‌های فوتبال ایران، نسبت به این تخلف و تقلب مهدی تاج واکنش نشان می‌دهد.

مرداد سال ۱۳۹۵ فیفا به صورت رسمی در نامه‌ای که برای کمیته روابط بین‌المللی فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده بود از مهدی مهدوی‌کیا سوال کرد که آیا مایل است به عضویت «کمیته مسابقات» فدراسیون جهانی فوتبال درآید؟

فیفا هم‌چنین برای مهدی مهدوی‌کیا نوشته بود که در صورت تمایل، برنامه اجرایی خود را به منظور حضور در این کمیته، در اسرع وقت به فیفا ارسال کند.

اول بهمن ۱۳۹۵، خبرگزاری‌های ایران از انتصاب مهدی تاج در کمیته مسابقات فیفا خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات علی کریمی نوشته است که پس از انتخاب مهدی تاج و حتی قبل از آن همیشه سوالی مطرح بوده مبنی بر اینکه چرا فیفا از بازیکنان قدیمی ایران در کمیته‌های خود استفاده نمی‌کند؟ تسنیم افشاگری علی را «پاسخی مناسب» به این سوال دانسته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy