Sunday, Jan 2, 2022

صفحه نخست » حزب‌الله سلاح‌ها و پهپادهای ایران را در تونل‌های زیرزمینی در سوریه مخفی می‌کند

hizbollah.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد که حزب‌الله لبنان سرگرم حفر کردن تونل‌های زیرزمینی در یک پایگاه هوایی در جنوب دمشق است که پیش از این پایگاه آموزشی و مرکز اطلاعات نیروی هوایی سوریه بوده است. این پایگاه از سال ۲۰۱۵ در اختیار حزب‌الله لبنان قرار گرفته است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اعلام این خبر به نقل از منابع خود همچنین نوشت که حزب‌الله لبنان از این تونل‌ها برای مخفی کردن و ساختن پهپادهای ایران استفاده می‌کند. به گفتۀ همین منبع، به دلیل نگرانی از شناسایی شدن حزب‌الله لبنان کشاورزان اطراف این پایگاه را از زمین‌های خود بیرون رانده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اضافه کرده است که مهمات و قطعات ساخت پهپادهای ایران به فرودگاه نظامی دیماس در حومۀ غرب دمشق و همچنین فرودگاه نظامی "تی۴" در حومۀ شهر حمص منتقل می‌شوند. نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وابسته به حکومت تهران تقریباً کنترل فرودگاه نظامی دیماس را در دست دارند. در این فرودگاه و اطراف آن حزب‌الله لبنان تونل‌های زیرزمینی جهت مخفی کردن سلاح‌های راهبردی ایران در نزدیکی مرز لبنان حفر کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy