Monday, Jan 3, 2022

صفحه نخست » عیسی به مادر ترزا: بیا و نور مرا به میان فقرا ببر، اکبر گنجی

melkian_010122.jpgسخنرانی استاد ملکیان در رونمایی از خیریه آگاپه

برای فقرا و مطرودان

موسسه نیکوکاری مهر هوشمند (آگاپه) در ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ با سخنرانی مصطفی ملکیان با موضوع «آگاپه، در آیینه زندگی مادرترزا» رونمایی شد.

ملکیان مادر ترزا را بزرگترین قدیسه قرن بیستم نامید و سپس بر اساس کتاب «بیا و نور من باش» - نامه های مادر ترزا- به اصول اخلاقی وی بر اساس عشق آگاپه ای (عشق بدون هیچ چشمداشتی) در ۲۹ قطعه و زیر ۴ بند پرداخت:

اول- بزرگترین شر جهان خیر نکردن است. دوم- نیکوکاری و محبت، عشق توأم با درک و احترام به مطرودان و فقرا و بیماران است. سوم- بردن خدا به میان فقرا و مطرودان هدف نیکوکاری است. آٔدمیان باید اثری از آثار خدا را ببینند تا به وجود او باور آورند. وقتی فقرا و مطرودان مهر و محبت و ایثار را می بینند به وجود و حضور خدا معتقد می شوند. چهارم- نیکوکاران باید: الف- دنبال کارهای بزرگ نروند. ب- بدانند که شکست محبت ورزیدن محال است. پ- فروتن و از خود گذشته باشند. ت- با لبخند پُر و پیمان به دیگران کمک کنند.

در یکی از مکاشفات مادر ترزا، عیسی مسیح از او پرسید: خدای تو کیست؟ مادر ترزا بعدها به پرسش عیسی پاسخ گفت که ملکیان با احساس تمام ۱۹ فقره خداشناسی ترزا را قرائت کرد و توضیح داد.

استاد ملکیان از همه خواست که همچون مادر ترزا عاشقانه در خدمت فقرا و مطرودان و بیماران و....باشند. او گفت که نهادهای مدنی خیریه یکی از نهادهایی هستند که می توانند و باید این گونه عمل کنند. فیلم سخنرانی را ببینید:

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy