Monday, Jan 3, 2022

صفحه نخست » نامه وزارت ارتباطات به مارک زاکربرگ

vezarat_010122.jpgحساب‌های حذف‌شده مرتبط با سلیمانی را برگردانید

ایران اینترنشنال - وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات در نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پلتفرمز، خواستار بازگردادن حساب‌ها و مطالب حذف یا تعلیق شده مرتبط با قاسم سلیمانی در اینستاگرام شد.

در این نامه که متن آن را وزارت ارتباطات روز دوشنبه منتشر کرد، از سلیمانی به عنوان «قهرمان مبارزه با تروریسم» نام برده شده و آمده است «از مدیران اینستاگرام انتظار می‌رود به احترام میلیون‌ها کاربر علاقه‌مند به» سلیمانی «هر چه زودتر به این سانسور گسترده پایان داده شود.»

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونوشت این نامه خود را برای آدام موسری، رئیس اینستاگرام و جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده ارسال‌ کرده است.

همچنین در این نامه خواسته شده که «توضیحات کافی و منطق حاکم بر این سیاست غیرسازنده ارائه شود» و «اطمینان حاصل شود که چنین اتفاقاتی در آینده بروز نخواهد کرد».

پیش از کشته شدن سلیمانی، شبکه اجتماعی اینستاگرام حساب‌های کاربری تعداد زیادی از فرماندهان کنونی یا پیشین سپاه پاسداران را بست.

اما عصبانیت مقام‌های حکومت ایران از اینستاگرام زمانی تشدید شد که این رسانه اجتماعی تصاویر قاسم سلیمانی،‌ فرمانده پیشین سپاه قدس، را که پس از کشته شدن او از سوی برخی کاربران منتشر شده بود حذف کرد.

در دو سال گذشته، رسانه‌های ایران تاکنون بارها از بسته شدن صفحه‌ها یا حذف مطالبی در اینستاگرام به دلیل انتشار پست‌های مربوط به کشته‌ شدن قاسم سلیمانی خبر داده‌اند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دو روز پیش در سخنرانی به مناسبت دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی گفت: «امروز هم مستکبران از نام او [سلیمانی] وحشت دارند، از یاد او وحشت دارند؛ ببینید در فضای مجازی با اسم او چه برخوردی دارند می‌کنند. این هم یک تنبیه دیگری است.»

این در حالی است که اینستاگرام به دلیل قوانین ضدتروریستی اقدام به حذف پیام‌های در حمایت از سلیمانی می‌کند.

همچنین چند ماه پیش فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد در ماه سپتامبر شبکه‌ای از حساب‌های پروپاگاندای مرتبط با سپاه پاسداران را از فیس‌بوک و اینستاگرام حذف کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy