Tuesday, Jan 4, 2022

صفحه نخست » آمریکا: عناصر شرور تحت حمایت ایران، عامل حمله به اهداف ائتلاف در عراق و سوریه هستند

racket2.jpg بی‌بی‌سی فارسی ـ ائتلاف بین‌المللى به رهبرى آمریکا در بیانیه‌اى کم‌سابقه بطور مشخص گروههاى تحت حمایت ایران را "عامل تهدیدها و حملات" اخیر علیه پایگاههایش در عراق و سوریه خوانده است.

این ائتلاف در بیانیه‌اى که نفیسه کوهنورد، خبرنگار امور خاورمیانه در بی‌بی‌سی که به بغداد اعزام شده متن آن را بدست آورده است، در واکنش به حمله راکتى صبح امروز به یکى از پایگاههایش در دیرالزور سوریه گفته که "عناصر شرور تحت حمایت ایران از داخل منطقه مسکونی نیروهای ائتلاف را هدف قرار دادند بی‌آنکه نگران امنیت ساکنان غیرنظامی باشند. "

صبح امروز هشت راکت به سمت پایگاه ائتلاف در منطقه معروف به دهکده سبز در دیر الزور شلیک شد. بعضى از این راکتها به داخل پایگاه اصابت کرده اما این حمله به گفته ائتلاف کشته یا زخمى نداشته است.

در پاسخ به این حمله توپخانه نیروهاى ائتلاف هم نقاطى را که از آنها راکت شلیک شده هدف قرار داد.

پنتاگون و ائتلاف به رهبرى آمریکا معمولا از عبارت "گروه هاى خارج از قانون" براى توصیف عاملان حملات راکتى و پهپادى علیه نیروهاى آمریکایى در عراق استفاده مى کند و درباره حملات در سوریه هم از بکار بردن نام ایران یا گروههاى وابسته به آن کشور معمولا پرهیز کرده است.

بیشتر بخوایند: نیروهای ائتلاف دو پهپاد را که فرودگاه بغداد را هدف قرار گرفته بود، سرنگون کردند

نیروهای ائتلاف روز گذشته (سه‌شنبه) نیز در پاسخ به حملات مشابه نقاطی را در اطراف روستای سبز سوریه که گفته می‌شود متعلق به گروه‌های مهاجم بوده، بمباران کردند.

در عراق هم گزارش‌های حاکی است حملات راکتی در حوالی "مرکز پشتیبانی دیپلماتیک بغداد" معروف به "BDSC" رخ داده است.

تصاویری هم از برخی راکت‌های شلیک نشده منتشر شده است که در حوالی "مرکز پشتیبانی دیپلماتیک بغداد" رها شده بودند.

این مرکز میزبان پرسنل و نیروهای دیپلماتیک آمریکا است.

اوایل صبح دیروز (سه‌شنبه) یک مقام ائتلاف در عراق گفت "دو پهپاد انتحاری" پایگاه عین‌الاسد، واقع در غرب بغداد، را هدف قرار دادند ولی این حمله "دفع" شد.

این مقام به خبرنگار ما نفیسه کوهنورد گفت که حمله انتحاری این دو پهپاد بامداد سه شنبه رخ داد اما "سیستم دفاع موشکى آمریکا مانع از آن شد."

پایگاه هوایی عین الاسد محل استقرار بخشى از نیروهاى آمریکایى در عراق است. هر چند، پیش از این مرکز عملیات مشترک عراق اعلام کرده بود که همه نیروهاى رزمى آمریکایى و ائتلاف پایگاه عین الاسد را ترک کرده‌اند.

این حملات هم تلفاتی بر جا نگذاشته است.

سیستم دفاعی آمریکا لحظه رهگیری و خنثی‌سازی دو پهپاد انتحاری را نشان می‌دهد. سیستم دفاعی C-RAM ارتش آمریکا از دقت بالایی برای رهگیری پهپادها برخوردار است. این تصاویر مربوط به رهگیری پهپادهاست.

حملات به نیروهای آمریکایی در دومی سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و ابومهدی مهندسان از اعضای ارشد حشد شعبی شدت گرفته است.

ارتش عراق هم با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که موشک کاتیوشا به یک پایگاه نظامی عراقی میزبان نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد اصابت کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات اخیر را به عهده نگرفته است.

گروه‌های شبه نظامی عراقی همسو با ایران وعده دادند که انتقام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان را که دی‌ماه ۱۳۹۸ با دستور دونالد ترامپ کشته شدند، بگیرند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy