Monday, Feb 7, 2022

صفحه نخست » واکنش مادر قاتل مونا حیدری به اقدام فجیع پسرش

mother_020722.jpgپسرم برای نشان دادن غیرتش سر همسرش را برید

مادر سجاد، قاتلی که همسر ۱۷ ساله‌اش را کشت و سر بریده او را در میدان کسایی اهواز چرخاند، گفت پس از فرار همسرش از ایران اطرافیان پسرش، «چپ و راست غیرت و مردانگی او را تحریک می‌کردند» و وقتی همسرش به ایران بازگشت سر بریده او «را گرداند تا مثلا به همه بگوید: من آدم بی‌غیرتی نیستم.»

مادر سجاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس که روز دوشنبه ۱۸ بهمن منتشر شد، گفت طبق اظهارات خود مونا (غزل) حیدری، مقتول، او حدود چهار ماه پیش هنگام آشنایی با یک مرد سوری باردار بوده و جنین‌اش سقط شده است.

همزمان یک منبع آگاه به رادیو زمانه گفته که غزل به اجبار در پانزده سالگی با سجاد ازدواج کرده بود و او پس از آن که به ترکیه می‌رود مورد سوءاستفاده و سوءرفتار مرد سوری قرار می‌گیرد و این مرد «همان رفتار شوهرش را با او انجام می‌دهد».

همچنین مادر سجاد گفت در زمانی که غزل ترکیه بود «پسرم هر روز بیشتر از دیروز کنترل خود را از دست می‌داد و نمی‌توانست بر اعصاب خود مسلط شود مخصوصا که بازاری بود و اطرافیان چپ و راست غیرت و مردانگی او را تحریک می‌کردند.»

او اضافه کرد که پس از مدتی خود غزل «پشیمان شده» و خواستار بازگشت به ایران بود و خانواده او برای بازگرداندنش از طریق پلیس بین‌الملل اقدام کردند.

***

صحبت‌های منبع آگاه و نزدیک به خانواده مُنا (غزل) حیدری که با زمانه گفت‌وگو کرده را بشنوید. صدای این منبع مطلع به دلیل حفظ امنیت تغییر داده شده است:

بر اساس این اظهارات، غزل ظهر جمعه گذشته همراه با پدر خود و پدر سجاد به اهواز آورده می‌شود.

مادر قاتل گفت: «پسرم تهدید کرده بود غزل را می‌کشم برای همین پدر غزل و پدر سجاد در صدد مخفی کردن غزل تا تحویل آن به کلانتری بودند. زمانی که روز شنبه غزل را سوار ماشین کردند تا تحویل کلانتری بدهند سجاد به اتفاق برادرش جلوی ماشین را می‌گیرند و غزل را از آنها می‌گیرد و ظهر همان روز سجاد غزل را با قمه کشت.»

او درباره دلیل گردادن سر بریده غزل نیز گفت: «سجاد در هر محله‌ و خیابانی که به او انگ بی‌غیرت زده بودند سر غزل را گَرداند تا مثلاً به همه گوید: من آدم بی‌غیرتی نیستم.»

روز شنبه وبسایت خبری رکنا، خبر و تصاویری از یک مرد جوان را منتشر کرد که ظهر همان روز سر بریده همسر ۱۷ ساله‌اش را مقابل چشم مردم در میدان کسایی اهواز چرخاند و پس از چند دقیقه قدم زدن فرار کرد.

بر اساس گزارش رکنا، قاتل و برادرش که همدست او در این قتل بوده، بازداشت شده‌اند.

یک روز بعد، پایگاه خبری رکنا با رای هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد و دلیل این توقیف انتشار این تصاویر اعلام شد.

دو سال پیش نیز، فیلم «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری که درباره قتل‌های ناموسی در ایران است، دوباره توقیف شد و سازندگان آن، تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

براساس آمار رسمی ۲۰ درصد از قتل‌ها در ایران قتل‌هایی است که به «قتل ناموسی» مشهور شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy