Wednesday, Feb 9, 2022

صفحه نخست » واکنش وزارت خارجه به کتک خوردن زن ایرانی در سفارت کنیا

kenya_020922.jpgایران اینترنشنال - در پی انتشار ویدیویی که در آن یک زن ایرانی می‌گوید به دست یکی از مسئولان سفارت کنیا در تهران مجروح و «هتک حرمت» شده است، وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد بررسی‌هایش در این زمینه تمام شده اما «در مورد رسیدگی ماهوی به پرونده‌هایی که جنبه قضایی دارند فاقد صلاحیت است».

روابط عمومی وزارت خارجه ایران در اطلاعیه‌ای که روز چهارشنبه ۲۰ بهمن در این زمینه منتشر کرد، نوشت در چند ماه گذشته فقط توانسته از طریق «تعاملات دیپلماتیک» این پرونده را پیگیری کند و اگر این زن همچنان شکایتی دارد باید «از مجاری قانونی و قضایی» موضوع را پیگیری کند.

در ویدیویی که در روزهای اخیر در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، این زن گفته است به مدت ۲۳ سال کارمند سفارت کنیا در تهران بوده، و پس از ضرب و جرح خود و هتک حرمت خود به دست یکی از کارکنان این سفارتخانه شکایت کرد اما کارمندان سفارت کنیا در دادگاه حاضر نشدند و وزارت خارجه نیز در این مورد بر مصونیت دیپلماتیک کارمندان سفارت تاکید کرد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی در اطلاعیه خود با اشاره به اینکه پس از تغییراتی که سفارت کنیا در وضعیت استخدامی برخی کارکنان محلی خود صورت داد، قرارداد سالانه این زن نهم مرداد امسال پایان یافت، نوشت: «دادگاه ادعای قصد هتک حرمت را به واسطه عدم وجود ادله کافی از سوی شاکی رد کرده است.»

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy