Sunday, Feb 13, 2022

صفحه نخست » پازل دشمن و نفوذ در قلب سپاه

sepah_021222.jpgایران اینترنشنال - همزمان با سکوت سپاه پاسداران درباره فایل صوتی فرماندهان این نهاد، دو نماینده مجلس این فایل را «پازل دشمن» و «نفوذ» خواندند و حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، خواستار رسیدگی به تخلفات «خواص» شد.

حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در دوره ریاست جمهوری، در توییتر نوشت که «عیار عدالت چگونگی رسیدگی به جرائم خواص است.»

محمود رضوی، از مشاوران محمد باقر قالیباف، نیز در پاسخ این توییت خواستار رسیدگی به پرونده مقام‌های دولت روحانی شد و افزود: «پرونده این فایل صوتی و آن فایل صوتی (فایل صوتی افشا شده از سخنان محمد جواد ظریف) هم ان‌شاءالله، تا معلوم شود پر‌وژه تقابل دیپلماسی و میدان هنوز در این تیم تمام نشده!»

حسام الدین آشنا در پاسخ توییت رضوی نوشت: «همه باید پاسخگو باشند. هر کس مسئولیتی را پذیرفته است باید حین مسئولیت و پس از آن از طریق نظامات بازرسی، رسیدگی به شکایات، رسانه‌های مستقل، فساد ستیزان و دستگاه قضایی، پاسخگوی اقدامات خود باشد.»

در یک فایل صوتی ۴۹ دقیقه‌ای که روز ۲۲ بهمن در رادیو فردا منتشر شد، محمدعلی جعفری و صادق ذوالقدرنیا، فرمانده وقت و معاون اقتصادی وقت این نهاد، در جلسه‌ای در سال ۹۷ به موضوع فساد در بنیاد تعاون این نهاد، نیروی قدس، شهرداری تهران و برخی دیگر از نهادهای می‌پرداختند.

در این فایل به نقش محمدباقر قالیباف در فساد «هولدینگ یاس» اشاره شده و ذوالقدرنیا می‌گوید قالیباف از او خواست یک تفاهم‌نامه هشت هزار میلیارد تومانی برای رفع و رجوع کردن این فساد امضا شود.

در همین حال روزنامه شرق در گزارشی نوشت که تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر تهران، مدیرانی‌اند که در زمان مسئولیت آنها این تخلفات انجام شده است.

با این حال مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، انتشار فایل صوتی فرماندهان سپاه پاسداران را «پازل دشمن» علیه سپاه پاسداران و قالیباف خواند و گفت «این تخلفات در بخش های نظارتی با صراحت رسیدگی شده است.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پیش از این نیز محمدسعید احدیان، دستیار رسانه‌ای محمدباقر قالیباف، خواستار توضیح محمدعلی جعفری و همچنین سخنگوی سپاه شده و گزارش‌ها درباره فساد قالیباف را نیز رد کرده بود.

در همین حال غلامرضا شریعتی، نماینده بهشهر، گفت که این فایل «هیچ مفهومی ندارد» و «ساخته و پرداخته کارهای گرافیکی و رسانه‌ای است.»

او تاکید کرد که «پروژه نفوذ نه فقط در نیروهای مسلح و امنیتی بلکه در همه ابعاد و ارکان نظام جزو اهداف راهبردی دشمن است.»

یک روز پیش نیز محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفته بود باید «بپذیریم نفوذ اتفاق افتاده و این واقعیت تلخی است.»

با وجود واکنش‌های مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی به این فایل صوتی منتشر شده، سپاه پاسداران یا رسانه‌های وابسته به آن در این باره سکوت کرده و توضیح چندانی نداده‌اند.

محمدعلی جعفری در این فایل صوتی گفته بود که قاسم سلیمانی نیز از برخورد‌های صورت گرفته با باند جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه، و سایر افراد موثر در این فساد ناراحت بوده و با رهبر جمهوری اسلامی نیز در این زمینه صحبت کرده است.

در این فایل صوتی به نقش حسین طائب، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در این فساد اشاره شده است.

پیش از این محمد سرافراز، رییس سابق صدا و سیما، از نقش مجتبی خامنه‌ای و در اتفاقات منجر به استعفای خود سخن گفته بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy