Sunday, Feb 13, 2022

صفحه نخست » سردار فقط با توت خشک تحریک می شد

نوار صوتی افشا شده از برخی سران سپاه، علاوه بر ابعاد فساد در بالاترین سطوح حکومت، اشاره ای رمزآلود به ماجرای محمد علی نجفی و میترا استاد دارد

***

قالیباف در پرونده هلدینگ یاس بیگناه بود

خبرگزاری سانا - حامیان قالیباف در ابتدای افشای فایل صوتی فرماندهان سپاه سکوت کردند. یکی از آن‌ها تصویری از فیلم «ماجرای یک قتل» به کارگردانی «محمدعلی نجفی» را منتشر کرده بود تا شاید توان محتوایی حامیان قالیباف را در این کارزار بالاتر ببرد.

بعد از ساعتی، بعضی کاربران شروع به پاسخ دادن کردند. مثلا محمدسعید احدیان دستیار قالیباف رییس مجلس نوشته ‏«در پرونده ‎هلدینگ یاس با حکم صریح دادگاه روشن شد که تخلف‌ها هیچ ارتباطی با دکتر قالیباف و شهرداری ندارد، اما کاش به خود می‌آمدید و می‌فهمیدید که حضرت آقا چون از شما و دوستان اصلاح‌طلبتان ناامید شده‌اند، برای جبران لطماتی که به افکار عمومی زده‌اید، بر جهاد تبیین توسط همه تاکید می‌کنند.»

توییت احدیان مورد استقبال برخی اصولگرایان نزدیک به قالیباف مثل مجتبی توانگر نماینده تهران و سیدمحمود رضوی تهیه کننده سینما و مشاور قالیباف قرار گرفته است، اما خود این افراد فعلا واکنشی به این فایل نداشته‌اند.

البته همین توییت واکنش منتقدان را نیز در پی داشت. آنها می‌گفتند خود فرمانده سپاه و معاون اقتصادی سپاه ماجرا در گفتگوی خصوصی خود تایید کرده‌اند و آنقدر از جزییات سخن گفته‌اند که دیگر کار به تکذیب نمی‌کشد، با این حال حامیان قالیباف از رای دادگاه می‌گویند!

بررسی دادگاه هلدینگ یاس و عیسی شریفی کاملا محرمانه و غیرعلنی برگزار شد و هیچکس نفهمید در پرونده چه رخ داده است. با این حال برخی کاربران نوشته بودند شما که می‌گویید قالیباف بیگناه بوده، اگر راست می‌گویید به قوه قضاییه فشار بیاورید تا محتویات دادگاه را منتشر کند تا ببینیم واقعا چه اتفاقی رخ داده است. برخی دیگر انتشار این فایل و تکذیب حامیان قالیباف را آزمونی برای محسنی اژه‌ای و دستگاه قضایی خواندند که در مقابل این موضوع چه خواهد کرد.

حامد عاقل فعال اصولگرای نزدیک به قالیباف هم ادعاهایی علیه افراد حاضر در این فایل صوتی مطرح کرده است. او در توییتر نوشته «‏این فایل چند سال پیش در فضای مجازی منتشر شده و حرف جدیدی نیست. در این فایل اتهامات زیادی به افراد مختلف در سپاه زده شده که وظیفه ‎سردار جعفری و سخنگوی سپاه است که توضیحات کافی را بدهند، اما آنچه روشن است، ادعاهای آقای ذوالقدرنیا توسط فرمانده سپاه وقت آقای جعفری ‏بررسی شد و دروغ بودن تهمت‌های او علیه سپاه، حاج قاسم و قالیباف اثبات شد است. بعد از انتشار این فایل در فضای مجازی که مشخص شد توسط ذوالقدرنیا به‌صورت پنهانی ضبط و به بیرون درز داده شد، از کار برکنار شد و پرونده قضایی تشکیل شد، چراکه این ادعاها علاوه بر بررسی توسط مسئولان سپاه ‏تبدیل به پرونده‌ای در دادگاه نظامی شده بود و در زمان انتشار فایل در حال بررسی بود اینکه مسئولی ادعاهایی را در حالیکه به‌صورت پنهانی ضبط می‌کند، مطرح کند و سپس آنرا در فضای عمومی منتشر کند، حاکی از طراحی و عملیات تخریب سپاه تشخیص داده شد. در مورد این شخص و تخلفاتش حرف‌های ‏زیادی است که در صورت ضرورت مطرح خواهد شد. البته ادعاها و تهمت‌ها علیه حاج قاسم و قالیباف در دادگاه مطرح شد و نادرست بودن آن به اثبات رسید و معلوم شد که در این بین چه کمک‌هایی شایانی به قدس شده است.»

در ادامه آمده است: «متاسفانه تخلفاتی در بیرون و داخل مجموعه رخ داده بود که با کمک ‏شخص دکتر ‎قالیباف و پیگیری‌های حاج قاسم با خاطیان برخورد شد. البته با بررسی‌های قضایی معلوم شد عددسازی‌های چند هزار میلیاردی هم همگی دروغ بوده در نهایت حکم اولیه علیه آقایان مهردادی، سیف و شریفی صادر شد که در همین حکم هم مشخص شد تخلفات ارتباطی به قالیباف و شهید سلیمانی نداشته است. ‏این حکم هم فعلا با دستور آقای رییسی ریاست قوه قضاییه وقت هم در حال بررسی است. انتشار این فایل در شب ۲۲ بهمن توسط ضد انقلاب و اتهام‌سازی برای قالیباف، حاج قاسم و بسیاری از فرماندهان سپاه و تخریب آن‌ها نشان دهنده اهداف آنهاست. بهمن تماشایی ضربه خود را به معاندین وارد کرده است.»

مشخص نیست ادعای این فعال اصولگرا مبنی بر تشکیل پرونده برای سردار ذوالقدرنیا چقدر نزدیک به واقعیت باشد، تا آنجا که در اخبار رسمی آمده، نه حرفی از تشکیل پرونده و نه حرفی از عزل به خاطر بیان چنین سخنانی مطرح بوده است. هرچند در این موارد معمولا اطلاعات به بیرون درز نمی‌کند اما شنیده‌های جسته گریخته هم درباره آن وجود ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy