Sunday, Feb 13, 2022

صفحه نخست » امت در حال شدن است آن هم چه شدنی!؛ ف. م. سخن

9F3FBBDD-71AD-41D6-B589-09956092DE2E.pngحضرت آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی، اخیرا در سخنانی فرموده اند:
امت در حال شدن است!

برخی از آدم های بی تربیتِ بی کلاس، از این جمله، برداشت های ناجوری کرده اند و به خیال خودشان فکر کرده اند رییسی گاف داده است حال آن که به نظر این جانب، آن چه جناب رییسی فرموده، یکی از زیباترین، ادبی ترین، و واقعی ترین جملاتی بوده که تاکنون بر زبان آورده است.

به اعتقاد من، امت نه تنها در حال شدن است، بلکه امت چند سال است که شده است. البته هر کسی نمی تواند این شدن را ببیند مگر آن که بصیرت اسلامی داشته باشد.

ما، به عنوان شدندگان، هر کدام می توانیم بگوییم که چگونه شده ایم و اگر این شدن ها را بر شماریم سر به آسمان خواهد کشید.

مثلا امت شده است، در زمینه اقتصاد. امت در این زمینه از جوانب مختلف شده است. مثلا فقیر. مثلا گرسنه. مثلا ورشکسته. در یک کلمه «بیچاره». اگر این ها شدن نیست پس چیست؟

امت شده است، در زمینه اجتماعی. پرخاشگر، بی ادب، چاقو کش، بی انصاف، بی مروت... اگر این ها شدن نیست پس چیست؟

امت شده است، در زمینه فرهنگی. بی سواد، بی عار، کتاب نخوان، کتاب نخر، مدرک گرا و امثال این ها... یعنی شما فکر می کنید این ها شدن نیست؟ پس بفرمایید چیست؟

خب. این ها نمونه هایی بود از شدن امت. من نمی دانم چرا یک مشت آدم بدخواه و بد دل این حرف راست آقای رییسی را حمل بر چیزهای دیگر می کنند.

شما اگر معتقد هستید که نشده اید، احتمالا دارید مخفی کاری و حفظ آبرو می کنید. وقتی دیگر خودِ کسی که عامل شدن ما ست علنا می گوید شما شده اید، دیگر نمی دانم چرا عده ای از در انکار بر می آیند!

حالا خوب است جناب رییسی از کردن های خودشان چیزی نگفته است والّا چه بساطی بر پا می شد! مثلا دشمنی کردن با امریکا! جنگ و جدال کردن با اروپا! خم کردن کمر در مقابل روس ها! کمک کردن به تروریست ها! لابد اینجا هم می خواهید بگویید رییسی و جمهوری اسلامی این ها را نکرده اند! واقعا ها!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy