Sunday, Feb 20, 2022

صفحه نخست » واکنش شمخانی نسبت به توقیف کشتی پسرانش در هند

shamkhani_021922.jpgالعربیه - علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در واکنش به افشای خبر توقیف کشتی متعلق به پسرانش در سواحل هند، آن را به آن‌چه «ستون‌پنجم» و «غرب‌گراهای داخلی» خواند، نسبت داد.

خبرگزاری «ایلنا» در گزارشی روز جمعه، از توقیف کشتی «کابل» متعلق به شرکت ادمیرال که تحت مالکیت پسران علی شمخانی است، خبر داده بود.

خبرگزاری ایلنا نوشت که کشتی «کابل»، متعلق به شرکت آدمیرال با مالکیت حسن و حسین شمخانی، با همه محموله آن، از 10 روز پیش به دلیل نقص مدارک در بندر کاندلا در هند توقیف شده‌ است.

در این گزارش ایلنا به نقل از بندر دولتی هند، مدارک ارائه شده توسط این کشتی با شرکت‌های کشتیرانی که حمل محموله‌های آنها با «کشتی کابل» صورت گرفته، دارای تناقض است و به همین دلیل با حکم یک دادگاه هندی توقیف شده است.

***

بنا به این گزارش، یکی از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تایید خبر توقیف کشتی کابل در بندر کاندلای هند، گفته است: به دلیلی که این کشتی با پرچم ایران در حال تردد نبوده، بنابراین سازمان بنادر و دریانوردی امکان ورود به این موضوع را ندارد.

در همین رابطه علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران شامگاه شنبه 19 فوریه 2022 در توییتی ضمن اشاره غیرمستقیم به این خبر آن را از سوی «ستون پنجم» دانست و نوشت که «نباید افکار خود را از دشمن اصلی به ستون پنجم منحرف کنیم» و وعده داد که بعدا «ناگفته‌ها» را خواهد گفت.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

شمخانی با پیش کشیدن مسئله تحریم‌ها و برگرداندن اتهام به کسانی که او آنان را «غرب‌گراهای داخلی» خواند، جزییاتی از توقیف کشتی که گفته می‌شود در دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌شود، ارائه نکرد.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره فساد اقتصادی و زندگی اشرافی پسران شمخانی منتشر شده است. برخی فعالان قبلا درباره ساخت برج‌های تجاری-مسکونی با قیمت‌های نجومی توسط خانواده شمخانی افشاگری کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy