Sunday, Feb 27, 2022

صفحه نخست » نیروهای روسی وارد خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین شدند

kirkuv_022722.jpgمقامات اوکراینی: نیروهای روسی وارد شهر خارکف شده‌اند

یورونیوز - مقامات محلی خارکف می‌گویند نیروهای روسی توانسته‌اند وارد این شهر بزرگ در شمال شرقی اوکراین شوند.
اوله سینگوبوف، فرماندار منطقه، گفت روز یکشنبه خودروهای سبک روسی به خارکف وارد شده‌اند و توانسته‌اند تا مرکز شهر نفوذ کنند. به گفته این مقام مسئول نیروهای اوکراینی در حال نبرد با نیروهای روسی در خیابان های این شهر هستند.
ساعتی پیشتر ویدئوهای منتشر شده چندین خودروی نظامی سبک را نشان می‌دادند که در امتداد یک خیابان در خارکف، از کنار یک تانک در حال سوختن، در حال حرکت هستند.
***
تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از واحدهای ارتش روسیه در شهر هستند.

در تصاویر مشابهی حداقل دو خودروی روسی "تایگر" دیده می‌شود که در حال سوختن هستند.

***

رئیس جمهور اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشورش در حال ایجاد یک یگان بین‌المللی از نیروهایی است که داوطلب کمک هستند. زلنسکی گفته است که تشکیل این یگان "گواه قاطع حمایت‌ها" از کشورش خواهد بود.

● مسکو: ۴۷۱ اوکراینی را اسیر کرده‌ایم
وزارت دفاع روسیه می‌گوید یک هنگ کامل مجهز به سامانه‌های دفاع موشکی زمین به هوا (Buk-M1) در نزدیکی شهر خارکف در شرق اوکراین تسلیم شده است. ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارت‌خانه ادعا کرده که اوکراینی‌ها از نبرد دسته‌جمعی خودداری کردند و ۴۷۱ سرباز به اسارت درآمدند. به گفته او، با اسرا با احترام رفتار می‌شود و آنها پس از تشریفات اداری به خانواده‌های خود ملحق خواهند شد. کوناشنکوف افزوده که از زمان شروع حمله، هشت فروند جنگنده، هفت هلی‌کوپتر و ۱۱ پهپاد اوکراین سرنگون شده و ۲۸ هواپیما و ۲۲۳ تانک و خودروی زرهی دیگر در زمین منهدم شده‌اند. هیچ اطلاعاتی اما در باره خسارات وارده به ادوات نظامی روسیه یا شمار کشته‌شدگان ارائه نشده است.

سوئیفت برای اجرای تحریم‌های بانکی علیه روسیه آماده می‌شود

سوئیفت، شبکه پیام‌رسانی امن بانکی که پرداخت‌های بین‌المللی سریع را تسهیل می‌کند، اعلام کرد در حال آماده شدن برای اجرای تحریم‌های تصویب شده علیه روسیه است.

کشورهای غربی روز شنبه در اعتراض به تهاجم روسیه به اوکراین، تصمیم به مسدود کردن دسترسی شماری از بانک‌های روسی به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت گرفتند.

این تصمیم که وزیر دارایی فرانسه آن را به دلیل آسیب‌های عظیمش به اقتصاد روسیه «سلاح هسته‌ای مالی» خوانده، مراودات بانک‌های روسی در جهان را بسیار دشوار می‌سازد. پیش از روسیه تنها ایران و کره شمالی از این شبکه بانکی محروم شده بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

نام بانک‌های روسی که قرار است از سوئیفت اخراج شوند به طور عمومی اعلام نشده اما یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفته است حدود ۷۰ درصد از بازار بانکی روسیه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

اعلام آمادگی کرملین برای مذاکره با اوکراین ؛ زلنسکی: آماده مذاکره هستیم اما نه در بلاروس

ولادیمیر پوتین روز یکشنبه با تکرار پیشنهاد خود برای آغاز مذاکرات با اوکراین، شهر گومل در بلاروس را به عنوان محل برگزاری گفتگوها پیشنهاد کرد.
در سوی مقابل ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پیشنهاد ولادیمیر پوتین را رد کرد و گفت هر چند آماده مذاکره است اما محل پیشنهادی را نمی‌پذیرد چرا که مینسک در تهاجم به اوکراین با روسیه «همدست» بوده است.
یک سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته است هیئتی از این کشور شامل نمایندگان وزارت امور خارجه، دفاع و دفتر ریاست جمهوری وارد بلاروس شده‌اند.

فنلاند حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی می‌بندد

دولت فنلاند اعلام کرد در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی خواهد بست.
تیمو هاراکا، وزیر حمل و نقل فنلاند، در توییتی گفت این کشور شمال اروپا که بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با همسایه روس خود دارد «در حال آماده شدن برای بستن حریم هوایی به روی ترافیک هوایی روسیه است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy