Sunday, Feb 27, 2022

صفحه نخست » وزارت خارجه فرانسه: پایان دادن به مذاکرات احیای برجام در هفته جاری «فوریتی حیاتی» دارد

barjam.jpg صدای آمریکا ـ وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه ۹ اسفند اعلام کرد پایان یافتن مذاکرات احیای برجام میان قدرت‌های جهانی و جمهوری اسلامی ایران در این هفته ضروری است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آن-کلر لژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، در نشستی به خبرنگاران گفت: «در واقع یک فوریت حیاتی برای پایان دادن به مذاکرات در این هفته وجود دارد.» وی در این باره توضیح بیشتری نداده است.

هم‌زمان، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته است که بیش از «۹۸ درصد متن پیش‌نویس توافق برای احیای برجام به صورت مشترک» نوشته شده، اما آمریکا و اروپایی‌ها درباره سه موضوع اصلی «رفع تحریم‌ها، تضمین‌ها و برخی ادعاها» درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

👈 مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه با بیان این که به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم، گفته بود: «اما تعدادی از مسائل بسیار دشوار وجود دارد که حل نشده باقی مانده‌اند و با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده» و «اغلب دشوارترین مذاکرات در آخرین بخش اتفاق می‌افتد.»

مذاکرات احیای برجام با حضور نمایندگان ایران، فرانسه، بریتانیا، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا و نیز حضور غیرمستقیم نمایندگان آمریکا در وین از ۱۰ ماه پیش همچنان ادامه دارد.

هدف نهایی این مذاکرات بازگشت به توافق هسته‌ای تیرماه سال ۱۳۹۴ موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» بین ایران و قدرت‌های جهانی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy