Monday, Feb 28, 2022

صفحه نخست » انتقاد بیسابقه اولیگارش‌های روس از کرملین

oligarcs_022822.jpgیورونیوز - دو اولیگارش میلیاردر روس به سیاست های کرملین انتقاد کردند. سوئیس به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه پیوست. دولت روسیه در اقدامی متقابل، حریم هوایی خود را به روی آلمان و ۳۵ کشور دیگر بست.

دو اولیگارش روس در پی تهاجم روسیه به اوکراین، دستورات کرملین را مورد انتقاد قرار دادند. اولگ دریپاسکا، اولیگارش میلیاردر به دنبال موج تحریم‌های اقتصادی، خواستار پایان "سرمایه‌داری دولتی" در روسیه شد.

بنیانگذار شرکت آلومینیوم "روس‌آل" در شبکه تلگرام گفت:» این یک بحران واقعی است و ما به یک مدیریت بحران واقعی نیاز داریم.» او افزود: «ما به طور قطع باید سیاست اقتصادی خود را تغییر دهیم و بر این سرمایه‌داری دولتی نقطه پایان بگذاریم.»

دریپاسکا گفت، دولت نمی‌تواند "خیلی ساده فقط منتظر بماند" و او از کرملین انتظار "موضعی روشن" در مورد "سیاست اقتصادی طی سه ماه آینده" دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

اولگ تینکف، میلیاردر روس و بنیانگذار "تینکف بانک" نیز روز دوشنبه ۲۸ فوریه در شبکه اینستاگرام به حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد. او نوشت: «هم‌اکنون در اوکراین هر روز انسان‌های بی‌گناه می‌میرند. این غیرقابل تصور است و پذیرفتنی نیست.»

● شرط پوتین برای پایان تهاجم: "نظامی‌زدایی" اوکراین و به‌رسمیت شناختن کریمه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شرط پایان تهاجم به اوکراین را بار دیگر "نظامی‌زدایی" اوکراین و به رسمیت شناختن الحاق شبه‌جزیره کریمه به کشورش اعلام کرد.
مقامات کرملین در پی گفت‌وگوی ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون، همتای فرانسوی او گفته‌اند که پوتین در این تماس تلفنی بار دیگر خواستار "نازی‌زدایی" دولت اوکراین و اعلام "بی‌طرفی" این کشور شده است. این گفت‌وگو به موازات مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه در یک منطقه مرزی بلاروس صورت گرفته است.
خبرگزاری روسی تاس به نقل از یک فرد مطلع اعلام کرد که مذاکرات اوکراین و روسیه بر سر آتش‌بس به پایان رسیده است. هنوز درباره محتوای این مذاکرات خبری منتشر نشده است.

● تظاهرات صلح ۲۵۰ هزار نفره در شهر کلن علیه جنگ روسیه

مراسم سنتی کارناوال "دوشنبه گل رز" در کلن به یک تظاهرات بزرگ صلح و علیه جنگ روسیه علیه اوکراین بدل شد. به گفته مقامات پلیس، ا ساعت ۱۶ روز دوشنبه، ۲۸ فوریه (۹ اسفند)
بیش از ۲۵۰ هزار نفر به طور مسالمت‌آمیز در تظاهرات "صلح برای اروپا" در شهر کلن شرکت کرده‌اند.
سازماندهندگان کارناوال کلن اعلام کرده بودند که مراسم سنتی کارناوال به تظاهرات صلح بدل خواهد شد و از مردم خواسته بودند در آن شرکت کنند.

● اولین بانک روسی در آستانه ورشکستگی

تحریم‌های شدید بین‌المللی علیه حوزه مالی روسیه، موجودیت اولین بانک روسی را تهدید کرده است. "اسبربانک" (Sberbank) شعبه اروپا در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. گفته می‌شود این امر پیامدهایی برای هزاران سپرده‌گذار آلمانی خواهد داشت.
اسبربانک در گذشته با نرخ سود ۱،۵ درصدی سپرده‌گذاران را جلب کرده بود. هزاران شهروند آلمانی پول خود را به این بانک سپرده‌ اند. بانک‌های دیگر سودی برای سپرده‌گذاری ارائه نمی‌پردازند.

● فیفا می‌خواهد شرکت روسیه در جام جهانی را تعلیق کند

به گزارش خبرگزاری آلمان، فدراسیون جهانی فوتبال "فیفا" می‌خواهد روسیه را به دلیل تهاجم اوکراین از شرکت در مسابقات جهانی تعلیق کند. بدین گونه تیم ملی فوتبال روسیه نخواهد توانست در مسابقات پلی‌آف جام جهانی در ماه مارس و همین طور در مسابقات جام جهانی قطر در اواخر سال جاری میلادی شرکت کند.

● حمایت جمهوری چک با عضویت سریع اوکراین در اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری چک، پتر فیالا، نخست‌وزیر جمهوری چک گفته است: «ما باید در این لحظه به روشنی این زیگنال را ارسال داریم که از اوکراین برای ورود به جامعه کشورهای دمکراتیک اروپایی استقبال می‌کنیم.»

این سیاستمدار لیبرال محافظه‌کار چک افزود، اگرچه او همواره طرفدار طی کردن روند عادی یک عضویت است، "اما امروز در وضعیت عادی به سر نمی‌بریم".
پیش از این نیز اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از عضویت اوکراین در این اتحادیه حمایت کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy