Thursday, Mar 3, 2022

صفحه نخست » برنده روس جایزه صلح نوبل درباره خطر جنگ هسته‌ای هشدار داد

nobel_030322.jpgدویچه وله - روزنامه‌نگار روس و برنده جایزه صلح نوبل درباره خطر جنگ هسته‌ای در پی حمله روسیه به اوکراین هشدار داد. دمیتری موراتوف در پارلمان اروپا گفت: «نمی‌توانم ادعا کنم هرگز وسوسه‌ای برای فشار دادن دکمه هسته‌ای وجود نخواهد داشت.»

دمیتری موراتوف، روزنامه‌نگار روس و برنده جایزه صلح نوبل درباره خطر جنگ هسته‌ای در پی حمله روسیه به اوکراین هشدار داد.

روزنامه‌نگار منتقد کرملین در سخنرانی خود در پارلمان اروپا گفت: «البته که این یک کابوس خواهد بود، اما نمی‌توانم ادعا کنم هرگز وسوسه‌ای برای فشار دادن دکمه هسته‌ای وجود نخواهد داشت. واقعیت این است که خطر بروز جنگ هسته‌ای وجود دارد.»

او اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور را که گفته بودند "جنگ جهانی سوم، یک جنگ اتمی خواهد بود"، علت این نگرانی خواند.

البته در تلویزیون دولتی روسیه پیوسته به این تهدید اشاره می‌شود. موراتوف گفت: «برای من، این بسیار نگران‌کننده است.» او افزود چند هفته پیش، هیچ‌کس نمی‌توانست تصور کند که روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد.

موراتوف ۶۰ ساله سردبیری روزنامه "نوایا گازتا"، روزنامه روسی زبان منتقد دولت روسیه را بر عهده دارد. او در ادامه سخنرانی خود در پارلمان اروپا به انتقادات تند خود از پوتین و حمله به اوکراین ادامه داد و گفت: «این فرمان قابل بخشش نیست.» موراتوف گفت بسیاری از روس‌ها این جنگ را نمی‌خواستند، حتی کسانی که از پوتین حمایت می‌‌کنند. موراتوف ادامه داد: «آینده فرزندان ما با این کار نابود شد.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

برنده جایزه صلح نوبل همزمان به این نکته اشاره کرد که نمی‌تواند مخالفت با پوتین از سوی افراد نزدیک به او را متصور شود چرا که به گفته این منتقد، همه آنها به او بسیار نزدیک و وابسته هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy