Sunday, Mar 13, 2022

صفحه نخست » برای اولین بار چهارشنبه‌سوری امسال با کوروش یغمایی

yaghmaee_031422.jpgرادیو فردا - کوروش یغمایی خواننده سرشناسی که از پیشگامان موسیقی راک و مدرن در ایران است در تازه‌ترین اثر خود نغمه‌های فولکلور را با آرایشی مدرن برای به استقبال رفتن نوروز زمزمه کرده است.

شب دست‌افشانی و نورپاشی را با «چهارشنبه سوری» کوروش یغمایی که برای اولین بار از رادیو فردا پخش جهانی می‌شود، جشن بگیرید.

علاقه کوروش یغمایی به سرزمینش در آلبوم آرایش خورشید بازتاب رنگارنگی است از تنوع موسیقایی این سرزمین در پرداختی نو و امروزی. آلبومی که در ماه‌های اول پس از انقلاب اسلامی بهمن ۵۷ ضبط شد، اما انقلابیون حاکم بر نهاد های فرهنگی اجازه انتشار ان را به وقتش صادر نکردند تا هفده سال بگذرد و در نهایت در اوایل دهه هفتاد توانست اجازه آلبومی را بگیرد که قرار بود در قالب نام آلبوم سل ۳ به بازار عرضه شود.

بالاخره کار نامش شد آرایش خورشید با حذف ترانه «اسمر اسمر» به دستور مسئولان وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

کوروش یغمایی که سال‌های ابتدایی انقلاب ایران ممنوع می‌شود و دهه هفتاد، به طور محدود به صحنه موسیقی ایران باز می‌گردد، همچنان نامی است که در برزخ قوانین محدودکننده ایران وضعیت مشخصی برای حضورش تعریف نشده است.

روزگاری نماهنگ ترانه کابوسش بدون تصویری از او در قالب کاری از شاهرخ دولکو از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شد. اما همین حضور هم تداوم پیدا نکرد وقتی، آلبوم «ملک جمشید» به محاق رفت. آلبومی که در نهایت از سوی شرکت Now-Again Records منتشر شد.

در این آلبوم ردپایی هم بود، از یک ترانه‌سرای قدیمی و خوش‌قریحه؛ سعید دبیری که با سرودن کلام قطعه «نوروز»، مخاطب را با همه کودکانه‌های برآمده از حس خوب گذشته به موسیقی نوی کوروش یغمایی پیوند می‌زند. موسیقی‌ای که مانند همیشه لباس ملودی‌های این خواننده را به تن دارد اما از نزدیک شدن به نغمه‌های آشنای فولکلور و بن‌مایه‌های موسیقی سمفونیک ایرانی در پیش نوا غافل نمانده است .

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

تا امروز که او «چهارشنبه سوری» را در قالب استفاده از بازی‌های کودکانه سنتی میان ایرانی‌ها، «هاچین و واچین» و«تاپ تاپ خمیر» از طریق رادیو فردا عرضه کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy