Sunday, Mar 13, 2022

صفحه نخست » خبرنگاران صدا و سیما ببینید و‌ یاد بگیرید!

antiwar_031522.jpgخبرنگار معترض روس با تابلوی ضد جنگ وارد برنامه خبری زنده عصر روسیه شد

کانال اینستاگرام مسیح علی نژاد - خبرنگاران صدا و سیما ببینید و‌ یاد بگیرید. این زن شجاع معترض٬ مارینا نام دارد که سالها برای تلویزیون روسیه کرد اما در برابر جنایت پوتین نتوانست سکوت کند. پشت سر مجری خبر ایستاد تا با پلاکاردی بزرگ اعلام کند جنگی که پوتین در اکراین به راه انداخته جنایت است.

او در یک ویدیو‌ اعلام کرده متاسفم از اینکه در سال‌های گذشته در «کانال یک» کار کردم و به پروپاگاندای دولت روسیه کمک کردم. از این بابت شرمنده‌ام شرمنده‌ام.»

***

سردبیری که در برنامه زنده تلویزیونی کانال یک روسیه پلاکارد ضدجنگ در دست گرفت دستگیر شده است

- در این برنامه تلویزیونی ناگهان زنی پشت گوینده خبر ظاهر شد که تابلویی با نوشته «NO WAR» (نه به جنگ) روی آن به چشم می‌خورد و در ادامه نوشته: «روس‌ها علیه جنگ» و «تبلیغات را باور نکنید، اینجا به شما دروغ می‌گویند»!

-مارینا اووسیانیکوا در یک ویدئوی توضیحی می‌گوید که پدرش اوکراینی است و خواستار برپایی تظاهرات علیه جنگ است. وی همچنین می‌گوید از کار کردن برای دستگاه تبلیغاتی کرملین خجالت می‌کشد: «آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد یک جنایت است. روسیه مهاجم است و مسئولیت آن بر عهده یک نفر است: ولادیمیر پوتین!»

- گروه حقوق بشر روسیه (OVD-Info human) دوشنبه‌شب ۱۴ مارس اعلام کرد که سردبیر معترض دستگیر شده است. نزدیکان وی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که وی به ایستگاه پلیس «اُستانکینو» منتقل شده است.

کیهان لندن - گفته می‌شود که مارینا اووسیانیکوا سردبیر کانال تلویزیونی بزرگ روسیه، کانال یک، که تلویزیونی دولتی است، پس از انجام یک اقدام اعتراضی علیه جنگ پوتین در اوکراین در یک پخش زنده، توسط پلیس دستگیر شده است.

در این برنامه تلویزیونی ناگهان زنی پشت گوینده خبر ظاهر شد که تابلویی با نوشته «NO WAR» (نه به جنگ) روی آن به چشم می‌خورد و در ادامه نوشته: «روس‌ها علیه جنگ» و «تبلیغات را باور نکنید، اینجا به شما دروغ می‌گویند»!

بلافاصله تصویر ثابتی از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، از جمله در اپلیکیشن تلگرام، و اندکی بعد نیز کلیپی در توییتر منتشر شد که در آن خود سردبیر معترض اقدام خود را توضیح داد.

او در این فیلم می‌گوید که پدرش اوکراینی است و خواستار برپایی تظاهرات علیه جنگ است. وی همچنین می‌گوید از کار کردن برای دستگاه تبلیغاتی کرملین خجالت می‌کشد: «آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد یک جنایت است. روسیه مهاجم است و مسئولیت آن بر عهده یک نفر است: ولادیمیر پوتین!»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

مارینا اووسیانیکوا می‌گوید متاسف است که اخیراً برای کانال «Pervyy» (کانال یک) کار کرده؛ جایی که از فعالیت در آن شرم دارد چرا که در این تلویزیون دروغ گفته‌اند و این کانال شریک جرم در شستشوی مغزی مردم روسیه بوده است.

او که گردنبندی به رنگ پرچم اوکراین بر گردن دارد در پایان این ویدئو می‌گوید «فقط ما، مردم دلسوز و باهوش روسیه، قدرت داریم که جلوی این جنون را بگیریم. بیرون بروید و اعتراض کنید! نترسید! آنها نمی‌توانند همه ما را به زندان بیاندازند.»

به گزارش رسانه‌های مستقل روسیه، این برنامه خبری که برای این کانال بسیار غیرعادی است، از دسترس خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی «تاس» در روسیه، این شبکه تلویزیونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال انجام تحقیقات داخلی درباره این اتفاق است.

سخنگوی الکسی ناوالنی سیاستمدار زندانی و مخالف دولت پوتین با انتشار ویدئوی اعتراض مارینا اووسیانیکوا در توئیتر او را ستود.

گروه حقوق بشر روسیه (OVD-Info human) دوشنبه‌شب ۱۴ مارس اعلام کرد که سردبیر معترض دستگیر شده است. نزدیکان وی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که وی به ایستگاه پلیس «اُستانکینو» منتقل شده است.

به گفته ماکس سدون رئیس دفتر فایننشال تایمز در مسکو، مارینا اووسیانیکوا متهم به «تهمت علیه نیروهای مسلح روسیه» شده است.

گفتنی است بر اساس قانون جدیدی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، هرکس «اخبار جعلی» درباره ارتش روسیه منتشر کند به ۱۵ سال زندان محکوم می‌شود.

*منبع: وبسایت خبرهای روز سوئد
*ترجمه و تنظیم: فرامرز نوروزی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy